جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام خزاعی ـ امام جمعه نهبندان

حوزه/ حجت الاسلام خزاعی گفت: معیارهای که روزگاری برای مرد و زن در جامعه ارزش محسوب می شد، به دلیل چشم و هم چشمی و ضعف ایمان، به ضد ارزش تبدیل شده و همین امر باعث افزایش سن ازدواج است.

حجت الاسلام عباسعلی خزاعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزای «حوزه» در بیرجند با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ازدواج آسان، اظهار داشت: ازدواج سنت نیکوی پیامبر(ص) است و اگر در مسیر کتاب خدا و سنت پیامبران و امامان حرکت کنیم، سیر تکاملی بشر به اوج بندگی خواهد رسید.

وی با اشاره به فرموده پیامبر مبنی بر این که هر جوانی که ازدواج کند نصف دینش را حفظ کرده است، گفت: سنت نیکوی ازدواج و تشکیل خانواده جامعه را به سمت سعادت رهنمون می کند.

امام جمعه نهبندان افزود: معیارهای که روزگاری برای مرد و زن در جامعه ارزش محسوب می شد، به دلیل چشم وهم چشمی و ضعف ایمان، به ضد ارزش تبدیل شده و همین امر باعث افزایش سن ازدواج است.

استاد حوزه بابیان حدیث  "اِن یَکونوا فُقَرآءَ یُغنِهِمُ اللهُ مِن فَضلِه"، خاطرنشان کرد: هر کس از ترس فقر ازدواج نکند نسبت‏ به لطف خداوند بدگمان شده است .امام صادق(ع) در این حدیث بر ازدواج حتی در زمان فقر نیز تاکید دارند، چرا که خداوند همواره یاور زوجین خواهد بود.

حجت الاسلام خزاعی با اشاره به اهمیت شناخت در ازدواج، تصریح کرد: آنچه در ازدواج مهم است هم کفو بودن و شناخت ویژگی های مشترک یکدیگر است.

وی، الگو قراردادن ازدواج های ساده را ملاک گسترش فرهنگ ساده زیستی عنوان کرد و ادامه داد: پیامبر(ص) ازدواج نورانی حضرت علی (ع ) و حضرت فاطمه (س) را براساس ایمان و اعتقاد بنا نهادند و جوانان باید زندگی آنان را سرمشق خود قرار دهند .

امام جمعه نهبندان یادآور شد: زوجین می توانند با کمترین هزینه ها و تنها با رفتن به یک سفر زیارتی زندگی خود را شروع کنند، این نوع ازدواج ها رنگ خدایی به خود می گیرد.

حجت الاسلام خزاعی تصریح کرد: روحانیون و صدا و سیما می توانند با همکاری متقابل با یکدیگر فرهنگ اسلامی را در جامعه گسترش دهند و بر جوانان اثر گذاری داشته باشند.

استاد حوزه با اشاره به نقش اساسی پدر و مادر در ازدواج جوانان، تاکید کرد: هر پدر و مادری که راضی باشند که فرزندشان با ازدواج نکردن گناه کند، در گناه فرزندشان شریک خواهند بود.

 امام جمعه نهبندان در پایان افزود: پیامبر اکرم(ص) فرموده اند که هر کس تلاش کند تا دختر و پسر با ایمانی با هم ازدواج کنند، خداوند همسری بهشتی به او عطا می کند و برای هر قدمی که در این راه برداشته با هر  سخنی که بر این پیوند به زبان آورده ثواب یکسال روزه و نماز شب پاداش می دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha