جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیشابوری

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی تفسیر اسراء تهران با بیان این که ایجاد کرسی تفسیر در حوزه های تهران ضروری است، لذا در تلاشیم با حمایت های مدیریت حوزه استان اقدامات مناسبی در عرصه تفسیر داشته باشیم، گفت: مرکز تخصصی تفسیر به همان مقدار جایگاه مهمی دارد که تفسیر دارد و تفسیر نیز به اندازه اهمیت قران کریم مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیشابوری، در مراسم افتتاح مرکز تخصصی تفسیر تهران با اشاره به جایگاه ویژه تفسیر در علوم اسلامی گفت: مرکز تخصصی تفسیر به همان مقدار جایگاه مهمی دارد که تفسیر دارد و تفسیر نیز به اندازه اهمیت قران کریم مهم است.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر اسراء تهران با بیان این که ایجاد کرسی تفسیر در حوزه های تهران ضروری است، لذا در تلاشیم با حمایت های مدیریت حوزه استان اقدامات مناسبی در عرصه تفسیر داشته باشیم،  خاطرنشان کرد: در مدارس تهران به اندازه کافی اهتمام برای جذب مدرس خوب و متخصص در تفسیر نیست، و لذا ساماندهی این امر نیاز ضروری است.

وی یادآور شد: کرسی تدریس تفسیر نباید یک درس جنبی تلقی شود، تلاش کرده ایم ائمه جاماعات مساجد شهر تهران را که علاقمند به تفسیر هستند در این مرکز آموزش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیشابوری در پایان با اشاره به غنای آثار  آیت الله العظمی جوادی آملی در مباحث تخصصی گفت: مدرسین و روحانیونی که از فضای تدریس و آثار معظم له برخوردار هستند، در کسب مدارج علمی موفق تر خواهند بود. لذا در تقویت فضای تخصصی از حوزه تهران تقاضای یاری داریم.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر تهران در خصوص سیاست های اجرایی این مرکز، گفت: بر اساس مکتب فکری آیت الله العظمی جوادی آملی در صددیم طلابی را پرورش دهیم که از ابتدا بتوانند با علوم قرآنی و فضاهای معرفتی مانوس باشند و لذا آثار استاد این مکتب فکری را برای علاقه مندان و تشنگان معرفتی افکار معظم له فراهم می نماید.

34/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha