جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اجلاسیه مدیران مدارس علمیه اهواز

حوزه/ اجلاسیه مدیران مدارس علمیه اهواز، با حضور آیت‌الله موسوی جزایری در راستای بررسی مسایل پیش روی مدارس علمیه خوزستان و همچنین تبیین سخنان مقام معظم رهبری، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، اجلاسیه مدیران مدارس علمیه اهواز، پیرامون بررسی سخنان مقام معظم رهبری، در بیت نماینده ولی‌فقیه در خوزستان برگزار شد.

در این اجلاسیه که در راستای تبیین سخنان مقام معظم رهبری، پیرامون «شاخصه‌های حوزه و طلبه انقلابی» برگزار شد، آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به بیان سخنانی در این راستا پرداخت.

آیت‌الله موسوی جزایری، با تأکید بر این‌که دشمن، در مسائل فرهنگی، به‌شدت پویا و به‌نوعی پشت‌کار دارد، تأکید کرد: اگر دشمن نسبت به یک مسئله فرهنگی جدیت دارد، طلاب باید بیش از آن، اهتمام و جدیت داشته باشند؛ چراکه قدم اول طلاب باید خنثی‌سازی آن و در قدم دیگر، اصلاح فرهنگ و فکر مردم باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، خواستار توسعه و افزایش مدارس علمیه سطح استان شد و تأکید کرد: خوزستان یکی از نقاط ویژه و حساسی است که دشمن روی آن سرمایه‌گذاری کلانی را انجام داده و به همین دلیل خواستار، تأسیس مدارس علمیه فعال و پویا و انقلابی برای تربیت سرباز امام زمان(عج) و مبارزه با هجمه‌های گسترده دشمن، هستیم.

*ضرورت بهره‌وری از وقت‌های طلاب

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در بخش دیگری از این اجلاسیه، خواستار توجه جدی مدیران مدارس، بر وقت‌های طلاب شد و بیان داشت: مدیران مدارس، نسبت به این که طلاب در درس خواندن جدیت داشتهباشند و از زمان‌هایشان کاملاً استفاده و بهره‌برداری کنند، باید دقت نظر داشته و به شیوه‌ای عمل کنند، که این اتفاق شکل گیرد.

وی با بیان این‌که استفاده از فرصت‌ها یک موضوع واقعی است، تأکید کرد: امروز یکی از موضوعاتی که مقام معظم رهبری در مسائل گوناگون مطالبه می‌کند، استفاده بهینه بوده و بارها بیان می‌کنند که گویند بهره‌وری را افزایش دهید! حال این بهره‌وری در حوزه‌های علمیه، ارتقاء علمی طلاب می‌باشد که باید آن را جدی گرفت.

لازم به ذکر است در پایان این اجلاسیه، مطرح شد که حوزه علمیه خوزستان، باید با توجه به شرایط امروز جامعه، مدارس علمیه‌اش را توسعه و گسترش دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha