شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
استاد سامی البدری در دانشگاه ادیان

حوزه/ استاد سید سامی البدری از علمای بنام عراق با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب از نزدیک با این دانشگاه و فعالیت علمی، پژوهشی و تحقیقاتی آن آشنا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سید سامی البدری از بنیانگذاران مجلس اعلای عراق ضمن حضور در این دانشگاه با حجت الاسلام و المسلمین نواب و تنی چند از مسئولان و اساتید دانشکده شیعه شناسی دیدار و گفتگو کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین نواب در ابتدای این دیدار در رابطه با نحوه شکل‌گیری، اهداف و برنامه‌های دانشگاه گزارشی ارائه داد و افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب از این لحاظ که همه ادیان مختلف را مورد پژوهش  قرار می دهد در نوع خود کم نظیر است.

وی همچنین با اشاره به روابط و همکاری های خوب این دانشگاه با مراکز پژوهشی سایر کشورها از جمله بر آکادمیک بودن این همکاری ها تاکید ورزید. رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به وضعیت فعلی جهان اسلام به ویژه منطقه خاورمیانه بر لزوم همکاری های دانشگاهی و علمی دو طرف نیز تاکید کرد.

در ادامه نیز برخی اساتید حاضر در این جلسه توضیحاتی را درباره پروژه های تحقیقاتی دانشکده و منشورات منتج از آنها ارائه کردند.

سپس سید سامی البدری با بیان سوالاتی درباره دانشگاه ادیان و مذاهب از حجم فعالیت های صورت گرفته در این دانشگاه ابراز خرسندی کرد و خواستار شکل گیری روابط علمی و پژوهشی میان این دانشگاه و موسسات تحت اشراف وی شد که با استقبال حجت الاسلام و المسلمین نواب روبرو گردید.

در پایان این دیدار طرفین بر روی مفاد کلی تفاهم نامه ای برای همکاری های دو جانبه در زمینه تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت، مبادله منابع و نتایج پژوهشی،‌ مقالات و کتب و پایان نامه ها و سایر زمینه های مشترک توافق کردند.

گفتنی است؛ استاد سید سامی ‏البدرى از سادات بدری شهر سامراست و در حوزه علمیه قم نیز تحصیل کرده و فعالیت های علمی و پژوهشی بسیاری داشته است.

وی بنیانگذار و رئیس مؤسسه مجمع الذخائر الاسلامیه عراق، موسس بخش ادیان مقارن در مرکز اسلامی لندن، مدرس بسیاری از دانشگاه های عراق، انگلیس و اسپانیا و یکى از ده‌ها اسلام‏شناسى است که پس از انتشار کتاب احمدالکاتب به پاسخگویى آن همت گماشت.

البدری همچنین به واسطه تسلط بر زبان های عربی، عبری، سریانی و میخی با تتبع فراوان در منابع اصلی ادیان ابراهیمی توانسته به کشفیات و نظریه های جدیدی درباره تاریخ و جغرافیای ادیان و پیامبران دست یابد و بسیاری از نظریات قبلی را به چالش بکشد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha