پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تهدید به مرگ رهگذری که از جنایت نظامی صهیونیستی فیلم گرفته بود

حوزه/ یک فلسطینی که به طور تصادفی از جنایت یک نظامی صهیونیستی در شهر الخلیل و اعدام یک جوان فلسطینی در خیابان فیلمبرداری کرده بود به مرگ تهدید شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از telesurtv.net، یک مرد فلسطینی که به طور تصادفی از جنایت یک نظامی صهیونیستی در شهر الخلیل در کرانه باختری فیلمبرداری کرده بود به مرگ تهدید شد. در این جنایت نظامی صهیونیستی به یک فلسطینی مجروح در خیابان تیر خلاص می‌زند و زمانی که فیلمبردار این واقعه سعی می‌کند به خاطر تهدیداتی که علیه او رخ داده به مقامات اسرائیلی گزارش دهد، آن‌ها نیز او را تهدید به دستگیری می‌کنند.

عماد ابوشمسیه، از صحنه اعدام خیابانی عبدالفتاح شریف توسط گروهبان الور آزاریا فیلمبرداری کرده بود. عبدالفتاح تلاش کرده بود با چاقو به یک نظامی صهیونیستی حمله کند ولی موفق نشده و درحالی که براثر شلیک گلوله جراحت برداشته بود دیگر خطری برای نظامیان محسوب نمی‌شد، در این حادثه یک فلسطینی دیگر نیز به شهادت رسید.

انتشار این ویدئو توسط سازمان حقوق بشر بتسلم در سرزمین‌های اشغالی سبب جرقه خشم بین‌المللی از این جنایت شد.

در این میان ابوشمسیه به خاطر انتشار این فیلم تهدیدات زیادی از سوی صهیونیست‌ها خصوصا در شبکه‌های اجتماعی دریافته کرده و به گفته بتسلم، او با وجودی که 3 مرتبه برای گزارش این تهدیدات به پلیس اسرائیل در الخلیل مراجعه کرده، صهیونیست‌ها نه تنها اقدامی در این زمینه انجام نداده‌اند، بلکه آن‌ها نیز تهدید کرده‌اند که اگر بار دیگر به دفتر پلیس مراجعه کند او را دستگیر خواهند کرد.

ابوشمسیه به خبرنگاران گفت که نگران امنیت اعضای خانواده‌اش بوده و حتی مجبور شده به خاطر تهدیدات مکرر، برای مدتی خانه‌اش را ترک کند. گبی لسکی وکیل قانونی ابوشمسیه نیز با نوشتن نامه‌ای به پلیس اسرائیل، رفتار آنان را با یک شهروند فلسطینی را «بی‌احترامی بی‌شرمانه و نقض کرامت انسانی او» توصیف کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha