پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مراد بیگی اسلام

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی گفت: با اشاره به اینکه دشمن پروژه شبهه سازی در دین را بصورت جدی می کند، گفت: حوزه های علمیه مکلف به پاسخگویی به شبهات هستند و طلاب و فضلای انقلابی حوزه باید در خط مقدم این جبهه قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین وعد مرادبیگی، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌ علمیه استان ایلام، در مدرسه صاحب الزمان(عج)، اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری حوزه‌های علمیه باید انقلابی باشند و انقلابی عمل کنند.

وی با بیان این که انقلابی بودن تحجر را کنار خواهد زد، افزود: خط مشی که رهبری معظم انقلاب برای حوزه‌های علمیه مشخص کرده است، در حقیقت همان انقلابی بودن است.

مدیر حوزه‌ علمیه استان ایلام تصریح کرد: حوزه های علمیه در معرفی اسلام ناب و اسلامی که جوابگوی نیازهای جامعه بشری در عصر کنونی باشد، نقش بسیار مهمی بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرادبیگی با اشاره به این که دشمن پروژه شبهه سازی و شبهه افکنی در دین را بصورت جدی می کند، گفت: حوزه های علمیه مکلف به پاسخگویی به شبهات هستند و طلاب و فضلای حوزه باید در خط مقدم این جبهه قرار گیرند.

وی با بیان این که تبیین درست دین برای مردم از رسالت‌های حوزه های علمیه است که در کنار این مهم، حوزه باید اخلاق را نیز در جامعه ترویج دهند، عنوان کرد: رشد علمی، اخلاقی و رشد سیاسی جامعه باید با نقش آفرینی حوزه های علمیه صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام به استقبال جوانان برای تحصیل در حوزه نیز اشاره کرد و یادآور شد: امسال بیش از 300 داوطلب ثبت نام کردند که 120 نفر از آنها برای تحصیل در حوزه پذیرفته شدند و از این تعداد، افرادی را که آمادگی بیشتری دارند را جذب خواهیم کرد تا کیفیت آموزشی کلاس های حوزه ارتقاء یابد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با اشاره به اینکه مجموع طلاب استان در سال جاری به 500 طلبه می رسد، خاطرنشان کرد: در سطح استان، دو مدرسه در ایوان و مهران داریم که پایه 6 دارند و در دو مدرسه ایلام و مهران نظام جدید آموزشی اجراء و در مدارس علمیه استان نیز از نظر استاد و معاونت ها تکمیل هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha