جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روحانیت

حوزه / مدیر کل نبیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان لرستان گفت: در همایشی نقش طلایی روحانیت در دوران دفاع مقدس و دستاوردهای آن پس از این دوران بیان و واکاوی می گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از خرم آباد، سرهنگ دلارام، امروز در نشست برنامه ریزی هفته دفاع مقدس در استان لرستان با اشاره به این که روحانیت همواره در طول تاریخ به عنوان امین، ایثارگر و هدایتگر مردم نقش آفرین بوده است، گفت: در دوران دفاع مقدس  طلاب و روحانیون پا به پای سایر اقشار، جانانه از اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کردند و تاکنون نیز در بیان ارزش ها و اهداف انقلاب و دفاع مقدس نیز رسالت خود را به خوبی انجام داده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال برنامه های متعددی برای برگزاری هفته دفاع مقدس در استان توسط نهادها و دستگاه های اجرایی و فرهنگی اندیشیده شده است، تصریح کرد: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس تا پایان آن ۱۳ برنامه متفاوت با هدف بیان ارزش ها و اهداف دفاع مقدس و تجلیل از نقش آفرینان این دوران در استان برگزار می شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان لرستان با بیان این که همزمان با آغاز بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، به بیان دستاوردهای این دوران و انتقال ارزشهای دوران دفاع مقدس پرداخته می شود، اظهارداشت: در اولین روز از هفته دفاع مقدس از افتخار آفرینان دوران دفاع مقدس و همچنین خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل می شود.

سرهنگ دلارام با بیان این که در سایر روزهای هفته دفاع مقدس به بیان اهداف و دستاودهای انقلاب اسلامی ،نقش رهبری در هدایت رزمندگان و اهداف انقلاب، استکبار ستیزی و همچنین ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی نیز پرداخته می شود تصریح کرد: با برگزاری همایش هایی در روزهای هفته دفاع مقدس نقش زنان و جوان در دوران دفاع مقدس نیز بررسی خواهد شد.

وی با تاکید مجدد بر به نقش بی بدلیل روحانیت و طلاب در دوران دفاع مقدس گفت:با برگزاری همایشی ویژه نیز به نقش طلایی روحانیت در دوران دفاع مقدس، اثر گذاری و دستاوردهای پس از این دوران در جامعه پرداخته خواهد شد.

ایثار و ولایت پذیری؛ دو ویژگی ممتاز رزمندگان دوران دفاع مقدس

سید سعید شاهرخی، معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس دورانی بی بدلیل برای تاریخ انقلاب اسلامی بود، گفت: تجربه سالهای دفاع رزمندگان غیور ایران اسلامی در مقابل رژیم بعث و زورگویان، تجربه ای بی نظیر و همتی والا بود که اوج ایثار و وفاق و همدلی دلاور مردان کشور را در دفاع از آب و خاک به نمایش گذاشت.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی است، تصریح کرد: در این دوران، رزمندگان با توکل به خدا و رهبری خردمندانه معمار کبیر انقلاب اسلامی با اراده ای پولادین اجازه تصرف خاک کشور را ندادند و آسایش و آرامش امروز ایران اسلامی مدیون خون مطهر شهدای گرانقدر انقلاب است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با بیان این که در دوران دفاع مقدس عزم و اراده ملی گروه ها و اقوام مختلف کشور در دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی به دنیا نشان داده شد، افزود: امروز نیز باید با انتقال تجریبات دوران دفاع مقدس به نسل جوان جامعه روحیه فرهنگ ایثار و شهادت و ولایت مداری را در جامعه نشر و گسترش دهیم.

شاهرخی با اشاره به این که در روحیه دفاعی غیور مردان این مرزوبوم ترس، واگرایی و عقب نشینی جایی ندارد، تصریح کرد:اکنون نیز بیش از هر زمان دیگری نیاز است تا با عمل به فرامین مقام معظم رهبری و افزایش بصیرت و دشمن شناسی، در مقابل استکبار بایستیم و روز به روز بر عظمت و اقتدار ایران اسلامی بیافزاییم.

وی در پایان افزود: باید در جهت برگزاری باشکوه برنامه های دفاع مقدس در بین نسل جوان تلاش برنامه ریزی شود، چرا که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از مهمترین راهکارهای مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام و انقلاب است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha