جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران مراسم نکوداشت آیت الله دین پرور در تهران

حوزه/ رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نهادینه سازی فرهنگ ناب نهج البلاغه و بهره گیری از جملات گهرباراین کتاب گرانسنگ درجامعه ی ما لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، عصر روز گذشته در مراسم نکوداشت آیت الله سیدجمال الدین دین پرور، موسس بنیاد بین المللی نهج البلاغه با عنوان "طلوع ماندگار"، با قدردانی از مجاهدت های این عالم در راه ترویج مبانی دینی و تبیین و ترویج فرهنگ نهج البلاغه در جامعه، گفت: بعد از قرآن کریم، نهچ البلاغه ارزشمندترین کتاب دنیا به شمار می رود که از آن می توان به عنوان بهترین محل رجوع برای ساختن جامعه ای آرمانی بهره برد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: مردم باید بدانند روی آوردن به مطالبی که در این کتاب ارزشمند ذکر شده ضامن تعالی و پیشرفت آنان و تنها راه سعادت بشری است، چرا که نشأت گرفته از کلام الهی و قرآن کریم و حاوی نکات بسیار اساسی است.

چمران با قرائت فرازی از دست نوشته های برادر شهیدش دکتر مصطفی چمران، اظهارداشت: در دست نوشته هایی که از شهید چمران در آخرین روزهای حیات شان به دست آمده، نوشته ای جالب یافتم که درد دلی با مولایش علی بن ابیطالب علیه السلام داشته و نوشته که "یاعلی وقتی داستان شجاعتت درخیبر را در کودکی شنیدم به وجد آمدم و در بزرگی از سیاست، مردم داری، عبادات و بزرگ منشی ات به وجد آمدم. اما حیف که هنوز هم تو در دنیای ما و دنیای اسلام مظلوم هستی..."

وی در پایان با تأکید بر لزوم بهره گیری هرچه فزون تر از نهج البلاغه در رویکرد های اجتماعی، فرهنگی و سایر شئون زندگی فردی و اجتماعی، یادآور شد: آموزش و تفهیم جملات گهربار به کار گرفته در این کتاب بزرگ برای نسل جوان و نوجوان جامعه ضروری بوده و لازم است در قالب مسابقه و آموزش، راهکارهای تربیتی آن برای علاقه مندان و رهجویان حقیقت تبیین گردد.

313/34

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha