پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
صالح اطهری فرد همایش «سوره های سرخ منا» در تهران

حوزه/ اطهری فرد با بیان این که عوامل آل سعود از هرگونه امدادرسانی به مجروحین فاجعه منا ممانعت به عمل می آوردند، تصریح کرد: مأموران آل سعود جنایات کار مانع از حضور امداد رسانان ایرانی شدند و حجاج مظلومانه به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، صالح اطهری فرد، قاری ممتاز و مسئول کاروان قرآنی حج تمتع سال ۱۳۹۴، عصر امروز در همایش "سوره های سرخ منا" به مناسبت اولین سالگرد شهدای قرآنی فاجعه منا، اظهار داشت: حج گذشته حاوی مطالب مهمی است که هنوز آن حوادث در جامعه تبیین و تشریح نشده است.

وی با بیان این که وقوع این فاجعه هنوز برای جامعه قرآنی کشور قابل درک نیست، افزود: بنده توفیق داشتم در این سفر با شهدای کاروان قرآنی همسفر باشم و از نزدیک شاهد فعالیت های قرآنی بی نظیر این عزیزان که مورد استقبال زائران کشورهای مختلف واقع شده بود، باشم.

مسئول کاروان شهدای قرآنی فاجعه منا با بیان این که متاسفانه در حادثه منا آل سعود جنایات ددمنشانه ای مرتکب شد، ادامه داد: چند شب قبل از وقوع این حادثه به دعوت عده ای از شعیان بصیر به همراه 5 شهید قرآنی در مکانی در جمع آنان حاضر شدیم.

وی افزود: در این محفل قرآنی با این که شهیدان دهقان و نوری تلاوت بسیار خوبی داشتند، اما تلاوت شهید حاج حسن کارگر بسیار مورد استقبال جمع حاضر قرار گرفت و شیعیان قطیف را تحت تاثیر قرار داد.

اطهری فرد با بیان این که برنامه های کاروان اعزامی جامعه قرآنی در مکه به خوبی در حال برگزاری بود، گفت: شهدای قرآنی ما که جزو بهترین جوانان کشور بودند، در حال سپری کردن بهترین روزهای شکوفایی فعالیت های قرآنیشان بودند، ولی با کمال تأسف، وقوع فاجعه منا مانع از این شد که جامعه قرآنی ما از وجود این عزیران بیشتر بهره مند شود.

وی با بیان این که عوامل آل سعود از هرگونه امدادرسانی به مجروحین این حادثه ممانعت به عمل می آوردند، تصریح کرد: از همان دقایق اول این فاجعه بنده نیز به عنوان امداد رسان در گروه های پزشکی ایرانی حضور داشتم، ولی مأموران آل سعود جنایات کار مانع از حضور امداد رسانان ایرانی شدند و این قبیل اقدامات باعث شد تا بدن های نیمه جان این عزیزان به حال خود رها شده و مظلومانه به شهادت برسند.

313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha