جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی - حوزه کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه گفت: شهدای مدافع حرم با از خودگذشتگی و ایثار جانی تازه به اسلام و انقلاب بخشیدند و هجمه های دشمنان را بی اثر و کم رنگ ساختند.

حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با یادآوری اینکه دهمین و یازدهمین شهیدان مدافع حرم استان کرمانشاه تقدیم اسلام و آستان اهل بیت علیهم السلام شدند، اظهار داشت: شهدای مدافع حرم مایه مباهات و افتخار مسلمانان جهان هستند، این عزیزان با صیانت از حرمین شریفین و با برهم زدن معادلات دشمن، آن ها را به زانو درآورده اند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به سابقه استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس بیان داشت: تمام استان های کشور در هشت سال دفاع مقدس نقش مؤثر و ارزشمندی داشتند اما استان کرمانشاه با توجه به اینکه با کشور متخاصم هم مرز بود صحنه اصلی نبرد در دوران دفاع مقدس به شمار می رفت.

وی افزود: نیروهای بعثی عراق با تجاوز همه جانبه خود بخشی از مناطق استان کرمانشاه را تصرف کردند و عده بسیاری از مردم این خطه را به شهادت رساندند اما مقاومت جانانه استان کرمانشاه در برابر متجاوزان برگ زرینی به افتخارات این استان افزود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی تصریح کرد: مقاومت مردم کرمانشاه و اتحاد میان مردم شیعه و اهل سنت در حقیقت پایداری و ایثار مردمان این خطه از میهن اسلامی را به تصویر کشید.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: امروز نیز با توجه به هتک حرمت دست پروده های آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس به حرمین شریفین، جوانان غیور کرمانشاهی باردیگر با ایستادگی در برابر تروریست های تکفیری، آن بلاد و مناطق را به جهنمی برای داعشیان تبدیل کرده اند.

این استاد حوزه علمیه مطرح کرد: پاسداری شهدای مدافع حرم از اماکن مقدس و نورانی در سوریه و عراق دفاع از اسلام و مسلمانان جهان است چرا که دشمنان با اسلام هراسی و جنایات خود درصدد تضعیف جایگاه اسلام در جهان می باشند اما خوشبختانه شهدای مدافع حرم این جبهه را تقویت کردند و پرچم اسلام را به اهتزار درآوردند.

وی در پایان به اهمیت هدف و حرکت انقلابی و اسلامی شهدای مدافع حرم اشاره کرد و بیان داشت: شهدای مدافع حرم با از خودگذشتگی و ایثار جانی تازه به اسلام و انقلاب بخشیدند و هجمه های دشمنان را بی اثر و کم رنگ ساختند.

شایان ذکر است مدافعان حرم حاج اکبر نظری و حاج حسین علیخانی در سوریه و در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به خیل شهدای مدافع حرم پیوستند، پیکر شهیدان اکبر نظری و حسین علیخانی از فرماندهان دفاع مقدس و مستشاران نظامی ایران که روز گذشته و بامداد امروز در سوریه به شهادت رسیدند وارد کشور شده است و روز پنجشنبه راس ساعت 9 صبح از مسجد جامع تا مزار شهدای این شهر تشییع خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha