چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مهاجرنیا

حوزه/ مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه گفت: حوزه علمیه در راستای تعاملات بین المللی و ارتباطات، وضعیت مطلوب ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محسن مهاجرنیا در دیدار با معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری به همراه انجمن ترجمه و زبان های خارجی حوزه، اظهارداشت: از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در موضوع تحول در حوزه های علمیه سال ها می گذرد و انجمن های علمی حوزه به عنوان نخستین ثمره پیگیری مطالبات رهبر انقلاب می باشند که تاکنون 19 انجمن با بیش از سه هزار عضو که عمدتا از تحصیل کردگان سطوح عالی حوزه و دانشگاه هستند، راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه ما در عرصه بین المللی سرمایه گذاری نکرده ایم، افزود: امروز حوزه علمیه ما به عنوان بزرگترین و مهمترین حوزه علمیه تعامل حساب شده ای با حوزه علمیه شیعیان در سوریه، عراق، هند، لبنان و ... ندارد؛ تعامل با بزرگترین مرکز علمی اهل سنت که الازهرمصر می باشد از ضروریات حوزه است.

حجت الاسلام و المسلمین مهاجرنیا ادامه داد: انجمن های علمی می توانند در تمام عرصه ها به عنوان ظرفیتی بالفعل در فرآیند تحول نقش بسزایی ایفا کنند، بطوریکه امروز متولی بسیاری از علوم و دانش هایی هستند که در حوزه متولی ندارد و همین انجمن ها نسبت به پویایی و کاربردی کردن آنان تلاش می کنند.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم بیان داشت: حوزه علمیه امروز به دلیل رسالت مهم و جهانی که برعهده دارد، باید نسبت به ترویج زبان های خارجی نهضت یکپارچه ای را پیاده سازی کند تا همانند دارالحکمه بغداد تحول عظیمی در بحث زبان آموزی طلاب به اجرا گذاریم.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha