سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 393228
۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
بحرین

حوزه/ کمیته ویژه تحقیق وابسته به نظام بحرین روز سه شنبه اعلام کرد در ماه آگوست ۳۶ شکایت در مورد شکنجه و بدرفتاری نیروهای امنیتی با شهروندان دریافت کرده است و در این زمینه سه مامور زندان "جو" را به دادگاه تحویل داده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، کمیته ویژه تحقیق وابسته به نظام بحرین روز سه شنبه اعلام کرد در ماه آگوست 36 شکایت در مورد شکنجه و بدرفتاری نیروهای امنیتی با شهروندان دریافت کرده است.

این کمیته همچنین ادعا کرد در مورد تمام این شکایت ها تحقیق کرده و به سخنان 89 شاکی و شاهد گوش داده و از 60 متهم در میان نیروهای امنیتی نیز در این زمینه تحقیق کرده است.

در گزارش این کمیته در مورد یکی از شکایت های رسیده در رابطه با مدیریت زندان "جو" و کتک زدن و شکنجه زندانیان آمده: 3 نفر از نیروهای امنیتی زندان به اتهام شکنجه بدنی زندانیان به دادگاه تحویل داده شده اند.

این اعتراف نظام آل خلیفه به شکنجه شهروندان و زندانیان بحرینی در حالی است که ناظران بحرینی بر این باورند که چنین سخنان و ادعاهایی فاقد اعتبار است به ویژه با توجه به اینکه از سوی نهادی وابسته به آل خلیفه نیز صورت می گیرد و دادگاه آل خلیفه پیش از این بارها مزدوران متهم به کشتار و شکنجه مردم را تبرئه کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha