جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کریمی فر - لرستان

حوزه/ مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان از حضور ۸۵۶ روحانی در مدارس این استان خبر داد و گفت: تربیت دینی دانش آموزان تنها با مشارکت روحانیت امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، گودرز کریمی فر، صبح امروز در همایش ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش قطب ۳ کشوری، در سالن جلسات خانه معلم خرم آباد، با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: تقویت فرهنگ تربیتی و تربیت فرهنگی در آموزش و پرورش باید در راس برنامه های تهذیبی آموزشی این نهاد قرار گیرد و این مهم در سایه مشارکت و تلاش روحانیت و مبلغان امکان پذیر است.

وی با بیان این که معلم هنرمند، معلمی است که تصویر اعتقادات اخلاقی دینی را در ذهن و روح دانش آموزان مجسم کند، تصریح کرد: معلمان باید بتوانند دانش آموزان مومن، خلاق و دیندار را تربیت نمایند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به این که خداباوری باید در رأس برنامه های آموزشی این نهاد قرار گیرد، بیان داشت: در این خصوص روحانیت و مبلغان همواره به عنوان بازویی توانا و ارزشمند برای تربیت دینی دانش آموزان، به آموزش و پرورش کمک بسیاری کرده اند.

کریمی فر با بیان این که سه عنصر «محیط»، «مدرسه» و «خانواده» در چرخه تربیتی دانش آموزان نقشی اساسی دارند، گفت: در آموزش و پرورش باید معنا را خلق کرد و معنا همان ارتقاء باورهای اعتقادی و معنوی دانش آموزان است.

وی با بیان این که هم اکنون ۸۵۶ روحانی به عنوان امام جماعت و طرح امین در مدارس استان لرستان فعالیت دارند، افزود: روحانیون با حضور در مدارس ۲۴ منطقه و شهرستان استان، علاوه بر اقامه نماز جماعت و بیان احکام، پاسخگوی سئوالات و شبهات دانش آموزان نیز هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به این که حضور روحانیون در بین دانش آموزان، به معرفت افزایی منجر خواهد شد، تصریح کرد: سال گذشته با حضور مبلغان در مدارس استان لرستان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ جلسه پاسخگویی به سئوالات و ارتقاء عقاید دینی برای دانش آموزان برگزار شد.

کریمی فر به برگزاری بیش از ۲۴۰ گفتمان مذهبی در مدارس لرستان، در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: پر رنگ کردن تربیت دینی در بطن جوامع دانش آموزی، از مهمترین اهداف اجرای این برنامه هاست.

وی از اعزام بیش از ۲۵ هزار دانش آموز لرستانی به اردوی راهیان نور در سال گذشته خبر داد و افزود: در کاروان های اعزامی دانش آموزان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، روحانیون و مبلغان اجرای برنامه های دینی فرهنگی را بر عهده داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان در پایان بر همکاری های منسجم و هدفمند حوزه و آموزش وپرورش تاکید کرد و گفت: حضور روحانیون و مبلغان نقش مهمی در افزایش بصیرت دینی و سیاسی دانش آموزان دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha