جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید در حوزه امروز حداقل ۲۰ درس تفسیر قابل اعتنا وجود داشته باشد، باید در حوزه تدابیری اتخاذ کرد تا مباحث تفسیری، کلامی و اعتقادی رایج درحوزه در جامعه نیز ترویج پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در دیدار اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با قدردانی ازفعالیت های مجمع عمومی گفت: مطالب خوب و مفیدی طرح شد،یکی ازآنها که مجمع عمومی باید درباره آن فکر و طرح دهد این است که بدانیم علاوه برفقه واصول باقی رشته های علمی درحوزه چه جایگاهی دارند،گرچه نیازحوزه های علمیه در پرداختن به مسائل فقهی واصولی برکسی پوشیده نیست.

وی بیان داشت: باید در حوزه امروز حداقل ۲۰ درس تفسیر قابل اعتنا وجود داشته باشد، باید در حوزه تدابیری اتخاذ کرد تا مباحث تفسیری، کلامی و اعتقادی رایج درحوزه در جامعه نیز ترویج پیدا کند.

حضرت آیت الله یزدی ضمن بیان خاطراتی از سال های قبل از انقلاب و تاثیر حضور علما در بین مردم نقش ارزنده ای که می توانند ایفا کنند گفت: امام خمینی «قدس سره» قبل از انقلاب فرمودند؛  امثال شماها باید در ایام تعطیلی به شهرها بروید و در میان مردم باشید، تبلیغ و تحصیل و تدریس با هم منافاتی ندارند همه اینها از وظائف علما می باشد.

استاد حوزه علمیه افزود: امروز وضعیت با قدیم متفاوت شده، امروز مردم تحصیل کرده و اهل مطالعه می باشند، شبهات هم زیاد شده، زنان در عرصه های اجتماعی و دانشگاهی حضور فعال دارند، بحث خانواده و دیگر مسائل، که همه این ها نشان می دهد که جامعه نیازمند مبلغین عالم می باشد.

وی یادآورشد: حوزه امروز هم متفاوت شده جمعیت طلاب و فضلا، کثرت دروس و تعداد اساتید که این ها همه ظرفیت های خوب و بی سابقه ای است، باید به مراکز تخصصی و فضای عمومی حوزه  اهمیت بیشتری داد، باید نسبت به دروس اخلاق ، تفسیر و کلام تلاش  بیشتری شود.

آیت الله یزدی در  پایان نسبت به هم افزایی بیشتر میان شورای عالی جامعه مدرسین و مجمع عمومی جامعه مدرسین تاکید کرد و گفت: این جمعیت عالم که در مجمع هستند با همکاری بیشتر با شورای عالی جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه های علمیه و ارائه طرح های متقن و قابل دفاع در رسیدن حوزه های علمیه به قله های موفقیت، می توانند بسیار مفید و موفق عمل نمایند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha