جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال

حوزه/ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: مجمع عمومی متشکل از ۴۰۰ نفر از اساتید است؛ اما اکثر اجلاسیه های این مجمع با دعوت از عموم اساتید برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، اعضای هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ایران دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، در آغاز این دیدار حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال، رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین ضمن تقدیر و تشکر از الطاف حضرت آیت الله سیستانی و همچنین حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی، گزارشی از عملکرد و فعالیت های مجمع عمومی جامعه مدرسین در سال گذشته ارائه داد.

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه های مجمع در موضوعات گوناگون، اظهار داشت: گرچه مجمع عمومی متشکل از 400 نفر از اساتید است؛ اما اکثر اجلاسیه های این مجمع با دعوت از عموم اساتید برگزار شده است.

مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به اینکه این مجمع متشکل از 12 کمیته است، ابراز داشت: طرح هایی که از این کمیته ها با نظر اساتید دارای سابقه علمی و عملی ارائه می شود، به شورای عالی جامعه مدرسین ارائه شده تا مراحل اجرایی را طی کند و این یک ظرفیت و فرصت است تا اساتید بزرگوار با نگاه عالمانه و مسئولانه مسائل جاری حوزه را دنبال و در بالندگی حوزه های علمیه بیش از پیش سهیم باشند.

در ادامه این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین بنیادی با اشاره به سفر اعضای هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین به عراق و دیدار با مراجع عظام نجف اشرف؛ به خصوص حضرت آیت الله سیستانی، بهره مندی از نظرات مراجع عظام ’دامت برکاتهم’ که همواره با نگاهی عمیق و دقیق مسائل جهان و حوزه های علمیه را دنبال و بیان می کنند، را یکی از اهداف این سفر عنوان کرد.

وی خاطرنشان ساخت: بهترین هدایت و حمایت از فعالان عرصه های علمی و اجتماعی، رهنمودهای مراجع عظام تقلید می باشد.

نائب رئیس اول مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان جملاتی از دیدارهای گذشته هیئت رئیسه با حضرت آیت الله سیستانی که بیان کرده بودند: «اگر ما در قم هستیم، باید نگاه و همت مان به برنامه هایی باشد که آثارش به تمام کشور و بلکه مناطق مختلف جهان برسد»، افزود: هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین در دور جدید به خاطر اهمیت مسائل ملی و بین المللی، کمیته ای را با عنوان «کمیته ارتباطات استانی وبین الملل» به تصویب رسانده تا اساتید محترم به صورت متمرکز در این موضوع به بحث بپردازند.

همچنینی در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری، نائب رئیس دوم  و حجج اسلام والمسلمین لونی و فاطمی ابهری از اعضای هیئت رئیسه، با تأکید بر لزوم پرداختن به مسائل نو و کلان، فعالیت های حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی را الگویی در پرداختن به امورکلان و فعالیت های جمعی  در حوزه های علمیه دانستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha