جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام کاظم صدیقی

حوزه/ دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر، با اشاره به موضوع محوری پیوند سیاست در دیانت، گفت: ولایت صرفاً یک تئوری، ذهنیت و احساس نیست، بلکه نسخه نجات بشریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین صدیقی، امروز (چهارشنبه 17 شهریورماه 95)، در نشست سالانه دبیران اجرایی بنیاد بین المللی غدیر که به میزبانی وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: غدیر، عاشورا و مهدویت را ملازم یکدیگر و همه این امور در کنار یکدیگر، تبیین کننده ادیان الهی هستند.

امام جمعه موقت تهران افزود: ما باید بتوانیم غدیر را عاشورایی و عاشورا را غدیری کنیم و هر دو را با آماده سازی جامعه، برای پذیرش حکومت حضرت حجت(عج) پیوند دهیم.

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر در ادامه، رمز مقاومت، اقتدار و سرافرازی دوران دفاع مقدس در مقابل تمام قدرت ها را مرهون اتصال به حبل الله عنوان کرد و گفت: در اقتصاد مقاومتی نیز تا زمانی که مردم به ریسمان ولایت چنگ نزنند و به صورت روزمره همه اصناف و اقشار ما، در اجتماع، این گفتمان را به فرهنگ جاری تبدیل ننمایند، اقتصاد مقاومتی هرگز از شعار فراتر نخواهد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، موضوع امنیت و فقر زدایی را پایه های پرستش خداوند عنوان کرد و گفت: بدون وجود هر یک، امکان بندگی خدا در عالم میسر نخواهد بود.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر لزوم ورود دعا به متون درسی دانشگاه ها، از مسئولیت بنیاد غدیر برای پیگیری این موضوع خبر داد و گفت: دعا، مکتب توحید، سیاست و مبارزه است و غدیر جبهه ای است که فتح الفتوح است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی درخصوص ارائه طرح الگوی جامع در بنیاد غدیر نیز گفت: دین ما دین زندگی است و حضرت امام علی(ع) نیز، که به عنوان انسان عارف و بیدار دل نخلستان ها مطرح است، در ابعاد دیگر مغفول واقع می شود؛ از جمله بعد اقتصادی امیر المومنین(ع) که مرد کار، تولی ، کشاورزی و آبادگر مزارع بود، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به موضوع محوری پیوند سیاست و دیانت، اظهار داشت: ولایت صرفاً یک تئوری، ذهنیت و احساس نیست، بلکه ولایت نسخه نجات است.

عضو شورای حوزه علمیه استان تهران، در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اگر حکومت سالم نشود، امکان این که جامعه سالم شود، وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود، از دبیران اجرائی بنیاد بین المللی غدیر خواست، ضمن پرهیز از روزمرگی در کارها و اقدامات، مرتباً ایده و نوآوری جدیدی را به نام امیر المومنین(ع) در بنیاد غدیر ایجاد کنند.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر در پایان با بیان این که دبیران اجرایی این بنیاد باید سراغ جوان ها بروند، گفت: در دانشگاه ها استعدادهای خفته ای است که باید کار را به آن ها بسپارید و به آن ها اعتماد و از آن ها نظرخواهی کنید.

۲۹/۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha