پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تربیت دانش آموزان ابتدایی با رویکرد حوزوی

حوزه / معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گفت: اگر مبلغی در مدارس با روش های ابتکاری و خلاقانه دانش آموزان را بیشتر و بهتر به سمت آموزه های دین مبین اسلام جذب نمود مورد حمایت و تشویق قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام درودی، ظهر امروز در همایش ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش قطب ۳ کشوری، در خرم آباد، با اشاره به اینکه مبلغان و مربیان پرورشی نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ دینی در بین  مقاطع مختلف تخصیلی دارند افزود:باید از ظرفیت این دو نهاد برای اجرای مطلوب برنامه های تربیتی و پرورشی در مدارس استفاده شود.

وی با بیان اینکه برای اقدامات و همکاری این دو نهاد باید دبیرخانه های مستقل استانی وجود داشته باشد تصریح کرد:با تشکیل دبیرخانه های استانی امورات محوله این دو نهاد بصورت مطلوبتری در سطح مدارس انجام خواهد گرفت و مبلغان نیز بهتر می توانند فعالیت تبلیغی را به دبیرخانه انعکاس  دهند.

معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش کشور با اشاره به اینکه فعالیت های پیش بینی شده در کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش باید بصورت عملی و الگویی در رفتار دانش آموزان نمود پیدا کند خاطر نشان کرد:در سند همکاری این دو نهاد ۴۰ راهکار و سرفصل ارائه فعالیت مبلغان و مربیان پرورشی پیش بینی و طراحی شده است.

حجت الاسلام درودی با اشاره به اینکه برنامه های تبلیغی مبلغان باید بصورت هدفمند و سالانه در مدارس طراحی و تدوین شود یادآور شد:اجرای برنامه های تبلیغی در مدارس باید بصورت هماهنگ انجام شود و  اگر مبلغی در مدارس با روشهای ابتکاری و خلاقانه دانش آموزان را بیشتر و بهتر به سمت آموزه های دین مبین اسلام جذب نمود مورد حمایت و تشویق قرار گیرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه ایجاد دبیرخانه های استانی همکاری این دو نهاد در استانها ضروری است گفت:با راه اندازی مستقل این دبیرخانه ها وظایف مبلغان در مدارس ساماندهی و تبیین خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha