جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام  والمسلمین علی عباسی، در نشست مشترک مبلغین، مبلغات و مدیران مدارس امین

حوزه/ مبلغ دین نباید بدون مطالعه سخن بگوید، بلکه باید همه سخنانش یا مستند به آیه و روایت باشد یا با دلیل و برهان عقلی همراه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین علی عباسی، امروز در نشست مشترک مبلغین، مبلغات و مدیران مدارس امین که درسالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه قزوین برگزارشد به نقش مهم تبلیغ در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: تبلیغ دین اسلام به منزله قرار گرفتن در جایگاه رفیع انبیای الهی است.

مدیر حوزه علمیه قزوین به نقش اثرگذار تبلیغ در جامعه اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: اساسی‌ترین وظیفه  انبیاء در قرآن تبلیغ معرفی شده، چرا که در پرتو تبلیغ  دین، فطرت سعادت‌خواه بشر بیدار شده و معارف و ارزش‌های دینی در سرتاسرعالم گسترش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغ دین اسلام، تبلیغ اوامر و فرامین الهی و دعوت به سوی خدا و رستگاری جوامع اسلامی و دعوت به تمام خیرها است.

حجت الاسلام  والمسلمین عباسی، انتظارات مردم از یک مبلغ دینی در جامعه اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: آنچه  مردم از یک عالم و طلبه انتظار دارند عمل به آن چیزی است که  از زبان ما می‌شنوند و سخن عالم بی‌عمل تاثیری بر مردم نخواهد داشت و نمی‌تواند منجر به روشنگری شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین یادآورشد: اکنون زمانه تبلیغ و رسانه است و باید  مبلغین و مبلغات بیش از پیش به این سمت بروند، همچنین یک مبلغ باید بداند مطالب را در چه جلساتی و برای چه افراد و در چه زمانی بگوید.

لزوم واکسینه سازی اعتقادی دانش آموزان

حجت الاسلام عباس فغانی، معاون تبلیغ حوزه علمیه قزوین نیز در این نشست، گفت :ارتقاء دانش و آگاهی روحانیون اعزامی به  مدارس و آشنایی آنها با مباحث پیشگیرانه  ضرورتی انکار ناپذیر است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین، حضور مبلیغین و مبلغات درمدارس امین با اهمیت خواند و بیان داشت: مبلغ دین نباید بدون مطالعه سخن بگوید، بلکه باید همه سخنانش یا مستند به آیه و روایت باشد یا با دلیل و برهان عقلی همراه باشد.

وی خاطرنشان کرد: حضور مبلغان دین در مدارس و آماده سازی و واکسینه کردن دانش آموزان، اثر تهاجم فرهنگی دشمن منحرف نمی شوند.

حجت الاسلام فغانی افزود: تربیت دانش آموزان رسالت مبلغان جوان و خوش ذوقی است که خودشان را در میان دانش آموزان حس کرده و بتوانند نسبت به تربیت آنها تلاش کنند.

استاد حوزه علمیه قزوین ادامه داد: طرح  مدارس امین دراستان قزوین رشد چشمگیری داشته  که باید از مدیران مدارس امین که  با مبلغین و مبلغات همکاری خوبی دارند، قدردانی نمایم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha