سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
هیئتی از حوزه علیمه قم با تجمع علمای مسلمین لبنان دیدار

حوزه/ هیئتی از حوزه علمیه قم با تجمع علمای مسلمین لبنان دیدار کرد و مورد استقبال شیخ حسان عبد الله رئیس هیئت مدیره این تشکل دینی قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هیئتی از طلاب حوزه علمیه قم با تجمع علمای مسلمین لبنان دیدار کرد و مورد استقبال شیخ حسان عبد الله رئیس هیئت مدیره این تشکل دینی قرار گرفت.

شیخ حسان عبدالله در این دیدار گفت:‌حوزه ها و مؤسسات علمیه و به خصوص نهادهای متخصص در پژوهش های دینی، نقش بسیار مهمی در مقابله با تفکرات تکفیری که امروزه با حمایت قدرت های مستکبر جهانی و در رأس آن آمریکا و صهیونیست گسترش یافته دارد؛

وی از طلاب خواست تا در این روزها در پژوهش های خود بر کشف پنهانی های این تفکر منحرف تمرکز داشته باشند تا در میان عامه مردم رسوا و شناخته شده باشد. باید دوری و منافات این تفکر با مفاهیم اسلام محمدی تبیین شود. هم چنین پیشینه این تفکر که برای برانگیختن فتنه بین مسلمانان و تضعیف و ناتوانی مسلماناندر مقابله با خطرهای پیش رو، به ویژه خطر صهیونیست و مخدوش کردن چهره اسلام و تبدیل آن از اسلامی که عقل در آن نقش اساسی دارد و مایه رحمت جهانیان است به اسلامی که پر از کشتار، ستم و طغیانگری است شکل گرفته است، بازگو شود. با توجه به این مسائل اهمیت حوزه علمیه در روشن سازی مفاهیم اصیل اسلامی مشخص می شود؛ بر این اساس که اسلام دین اعتدال و رحمت است و دینی است که مسلمان در آن تلاش می کند تا به مردم خدمت کند و این کار را برای رسیدن به رضای خداوند متعال انجام می دهند.

شیخ عبد الله بر دعوت به اسلام ناب محمدی به عنوان دین محبت، الفت، رحمت و گذشت و بر دعوت به وحدت امت اسلامی به عنوان راهی برای وحدت جوامع در اختلاف نژادها تاکید کرد که در این صورت روابط ما با دیگران رنگ انسانیت می گیرد.

وی افزود: ما داخل امت اسلامی دشمنی به جز صهیونیست نداریم و اختلافی که در بین ماست فقط اختلاف دیدگاه در راه پیشرفت و تکامل است و این مسائل سبب کشتار و جنگ نیست.

شیخ عبدالله  بر حمایت مطلق مقاومت و به خصوص مقاومت در برابر اشغالگران اراضی مسلمین و غارت منابع آن ها و در رأس آن اشغال سرزمین مقدس فلسطین توسط رژیم صهیونیستی تاکید کرد.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha