چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کلاس درس

حوزه/ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان لرستان با تاکید بر ضرورت توسعه و تقویت همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، گفت: حضور روحانیون در مدارس گره گشای مشکلات تربیتی دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام محمد ولی پور، شامگاه چهارشنبه در همایش ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش قطب ۳ کشوری، در خانه معلم خرم آباد، با اشاره به این که حوزه و نهادهای آموزشی و تربیتی، سهم بسزایی در تربیت نیروهای انسانی مهذب و توانمند دارند، گفت: امروز حوزه و مراکز آموزشی، تولید علم خود را به سمت تخصصی شدن پیش می برند و در همه رشته ها با تربیت نیروی انسانی مهذب و کارآمد، به پیشرفت و توسعه نظام اسلامی کمک می کنند.

وی با بیان این که وجود مبلغان آموزش دیده و توانمند در مدارس در تربیت بنیادی و اخلاقی دانش آموزان نقش مهمی دارد، تصریح کرد: مبلغان نباید بدون آموزش های تخصصی و تربیتی برای تبلیغ به مدارس ورود پیدا کنند، بلکه باید با آمادگی لازم و مجهز بودن به علم روز بتوانند پاسخگوی سئوالات و شبهات گوناگون دانش آموزان باشند.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به این که استفاده از مبلغان مهذب و توانمند برای تبلیغ در مدارس نیز مستلزم حمایت های آموزشی و مالی مسئولان ذیربط است، افزود: با این حمایت ها مبلغان می توانند با فراغ بال به تبلیغ آموزه های دین مبین اسلام در بین دانش آموزان بپردازند.

حجت الاسلام ولی پور با اشاره به این که حضور مبلغان بصورت تمام وقت در مدارس می تواند گره گشای بسیاری از آفت های اخلاقی و تربیتی بین دانش آموزان باشد، خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم دانش آموزانی در تراز نظام جمهوری اسلامی تربیت کنیم باید زمینه ها و بسترهای لازم برای حضور تمام وقت مبلغان در مدارس را فراهم نماییم.

وی با تاکید بر این که تزکیه همواره مقدم بر تعلیم بوده است، یادآور شد: اجرای این اصل باید همواره در رأس برنامه های آموزشی آموزش و پرورش قرار گیرد.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان لرستان، بستر سازی رشد توأمان علمی و معنوی دانش آموزان و نهادینه کردن باورهای دینی در بین آنان را از مهمترین اهداف ایجاد مدارس امین برشمرد و گفت: مبلغان در مدارس امین باید سرفصل های تبلیغی خود را مطابق با آئين نامه های همکاری حوزه و آموزش و پرورش اجرا نمایند.

حجت الاسلام ولی پور در پایان با اشاره به وجود هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب علیه قشر نوجوان و جوان جامعه، تصریح کرد: مبلغان باید با بهره گیری از اصول و تکنیک های راهبردی بتوانند بصیرت دینی و سیاسی دانش آموزان را ارتقاء دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha