جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 393372
۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
آیت الله حکیم

حوزه/ آیت الله حکیم در گفتگو با علمای الانبار تاکید کردند: همه باید تلاش کنند زبان عقل و منطق و آگاه سازی مجتمع بر فضاها حاکم باشد، زیرا در غیر این صورت تمام جامعه متضرر خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز چهارشنبه گروهی از انجمن شورای علمای الانبار با آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید عراق دیدار کردند.

علمای الانبار در این دیدار گزارشی از اوضاع عمومی الانبار به ویژه در مورد تخریب زیرساخت های آن توسط تروریست های داعش به این مرجع تقلید ارائه کردند.

آیت الله حکیم نیز در این دیدار از علمای الانبار خواستند به صبر و وحدت و همزیستی مسالمت آمیز مسلح شوند و به مردم قوّت قلب و امید بدهند تا بتوانند این مرحله را پشت سر بگذارند و از سوی دیگر از علمای الانبار خواستند به نظرات مخالف احترام بگذارند و با عقلانیت و حکمت و منطق و آرامش با آن برخورد کنند.

این مرجع تقلید تاکید کردند: همه باید تلاش کنند زبان عقل و منطق و آگاه سازی مجتمع بر فضاها حاکم باشد، زیرا در غیر این صورت تمام جامعه متضرر خواهد شد.

آیت الله حکیم همچنین گفتند از اینکه می شنوم برخی در الانبار به علما و عقلای قوم بی اعتنایی می کنند ناراحت و نگران هستم؛ چراکه همین عقلا هستند که مردم را ار درگیری و خونریزی و تنش دور می کنند، اما متاسفانه به خاطر کم بودن امکانات و دشواری های موجود، صدای حق و حقیقت کم طنین شده و شنیده نمی شود، اما همه باید بدانند که تمام ما بر یک کشتی سوار هستیم و انسان نزد خداوند گرامی ترین موجود است و باید تلاش کنیم خون و مال و ناموس انسان ها حفظ شود.

در این دیدار شیخ جلال لطیف الکبیسی رئیس انجمن علمای الانبار و امام جماعت مسجد جامع الانبار از آیت الله حکیم خواست برای مردم الانبار و تمام مردم عراق دعا کند که خداوند مشکلات آنها را برطرف سازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha