چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
راهپیمایی دانش آموزان نیویورک  در اعتراض به نبود غذای حلال در مدارس

حوزه/دانش آموزان نیویورکی با تجمع روبروی ساختمان شهرداری در شهر نیویورک خواستار تهیه وعده‌های غذایی حلال در مدارس عمومی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از aboutislam.net، دانش‌آموزان مسلمان و یهودی به همراه روحانیون و علمای مذهبی و عده‌ای از مسئولین شهر نیویورک در آمریکا، با تجمع روبروی ساختمان شهرداری خواستار تهیه وعده‌های غذایی حلال در مدارس عمومی شهر نیویورک شدند.

دیوید وپرین، یکی از نمایندگان مجلس قانونگذاری در نیویورک که در این تجمع حضور داشت گفت: هزینه تهیه غذایی که تمام دانش آموزان قادر به خوردن آن باشند در مقابل هزینه نبود وعده غذایی سالم برای دانش آموزان ناچیز است. نیویورک شهری با تنوع جمعیتی و سیستم آموزشی متنوع می‌باشد و من فکر می‌کنم الان زمان آن رسیده که در این مسیر قدم بگذاریم.

لتیتیا جیمز یکی از وکلای مدافع حقوق بشر نیز گفت: مسلمانان و یهودیان بیش از 38 درصد جمعیت تحصیلی را در شهر ما تشکیل می‌دهند. دانش آموزان ما به جای اینکه نگران وعده‌های غذایی و گرسنه بودن در کلاس درس باشند باید به روی یادگیری دروسشان تمرکز کنند.

مشکلات ناشی از نبود غذای قابل خوردن برای مسلمانان

در این گردهمایی دانش آموزان نیز نگرانی‌هایشان را در ارتباط با مشکلات ناشی از فراهم سازی وعده‌های غذایی حلال ابراز کردند.

تحسین چودری، یکی از دانش آموزان مدرسه دولتی نیویورک در این باره به خبرنگاران گفت: پیدا کردن غذای قابل خوردن برای ما بسیار سخت است. ما مجبوریم فقط کره بادام زمینی و یا مربا مصرف کنیم وگرنه گرسنه می‌مانیم.

یکی از دانش آموزان دیگر می‌گوید: من همیشه غذایم را بیرون از مدرسه تهیه می‌کنم و روزهایی که فراموش می‌کنم همراه خودم پول بیاورم گرسنه می‌مانم، و این مسئله باعث سرگیجه و از دست رفتم تمرکزم می‌شود.

در پی این گردهمایی آستین فینان سخنگوی شهرداری با انتشار بیانیه‌ای وعده تغییر سیستم غذایی در مدارس دولتی را داده و گفت: ما در حال بررسی لایحه‌ای برای رسیدگی به نیازهای تغذیه‌ای دانش آموزان از جمله قرار دادن غذاهای گیاهی در برنامه غذایی آنان هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha