پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله حائری شیرازی

حوزه/ استاد حوزه جناح های سیاسی کشور را از آبروبردن از یک دیگر در عرصه سیاسی نهی کرد و آن را خلاف امر رهبری دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیتالله حائری شیرازی پیش از ظهر امروز در همایش هیئتهای محوری برگزیده کشور  که در یاوران مهدی (عج)با ذکر این مطلب که بر اساس قوانین طبیعت، هر شیئی که اوج می گیرد در نقاط بالا با کمترین ضربه ای منحرف می شود گفت: کسانی که در مراتب بالا حضور می یابند با کمترین ضربه و مانع و چالشی منحرف می شوند؛ زیرا در نقطه اوج مسایل ریز نیز باعث انحراف خواهد شد.

وی افزود: آنچه که قرآن و خداوند برای عدم لغزش در اوج که عزت ظاهری است قرارداده است، ذلت باطنی است؛ ذلت باطنی باعث می شود که انسان در جایگاهی که حضور می یابد علی رغم عزت ظاهری بتواند خود را حفظ کند و بندگی اش را پایدار گرداند.

این استاد حوزه بیان کرد: رهبر انقلاب بدون هیچ انحراف و زاویه‏ای این انقلاب را در جایگاه رهبری به خوبی هدایت کردند ؛ ایشان بیان کردند پس از ریاست جمهوری علاقه دارم به سمت طلبگی و امور طلبگی بروم، ولی اگر امام خمینی(ره) من را نهی نکند؛ ایشان فرمودند که اگر امام من را به سمت عقیدتی یک پاسگاه در سیستان و بلوچستان منصوب کند در پذیرفتن آن، تردید نخواهم کرد.

امام جمعه سابق شیراز بیان کرد: این ولایت مداری بیان می کند که ایشان امام راحل را فرمانده ارشد خود میدانست و اینکه ایشان ولایت پذیری کامل داشت؛ ایشان با این سخن مشخص میکند که رهبر انقلاب برای رضای خدا حاضر به انجام هر کاری هستند.

وی با ذکر این مطلب که ذلت باطنی و عزت ظاهری از مباحث مهم دینی است گفت: کسی که به خاطر خدا ذلت باطنی را می پذیرد عزت ظاهری خود را نیز منطبق با همین اصل قرار می دهد؛ این ذلت باطنی باید در هیئت های ما نیز تسری پیدا کند و هیئت ها و مداحان باید رهبر انقلاب را الگوی خود قراردهند.

آیت الله حائری شیرازی بیان کرد: اگر همه عناصر خدایی شد و ذلت باطنی در مقابل خدا ایجاد شد دیگر هیچگاه در مقابل خدا نخواهد ایستاد؛ حجاب و عفت، فطری است؛ کسانی که برهنگی نهایی را نشان می دهند به مرحله فوق العاده انحطاط رسیده اند که همه این عناصر نتیجه جنگیدن با فطرت و جنگیدن با مسیر انسانیت و رفتن به جمعیت جانوران است.

وی با بیان این مطلب که انسانی که از تذکر و امر به معروف و نهی از منکر خرسند شوند و به حق اعتراف کند در حقیقت ذلت باطنی دارد، تصریح کرد: اگر کسی ناراحت شود در حقیقت در جایگاه شیطان قدم نهاده است زیرا شیطان ذلت باطنی نداشت و در مقابل خدا گردنکشی کرد.

این استاد حوره با اشاره به داستان مواجه اهل بیت(ع) در مجلس یزید اظهارکرد:زمانی که یزید قصد کرد که جای حاکم و متهم را با هم عوض کند از یک آیه قرآن استفاده می کند که هر مصیبی بر شما آمد دست کشت خود تان است؛ در این لحظه بود که امام سجاد(ع) پاسخ دادند که هر آیه ای اهلی دارد و اهل این آیه و کسانی که مشمول این آیه هستند، ما اهل بیت(ع) نیستیم.

امام جمعه سابق شیراز اظهارکرد: مجتهدان باید کتبی برای مداحان انتخاب کنند تا مداحان مسایلی را در هیئت ها مطرح کنند که تقویت کننده اخلاق و اخلاص و بصیرت باشند؛ آداب روضه خوانی و مقاتل باید از یک فیلتری عبور کرده و روا وناروای آن جدا شود تا مباحثی مطرح کنند که سنخیتی با روضه و هیئت ندارد.

وی افزود: دشمنی که روی لجاجت شخصی با کسی انجام می شود خدایی نیست؛ رهبری چنین دستوری نفرمودند که اصلاح طلب و اصولگرا یکدیگر را بکشند؛ حال اگر کسی دیگری را نکشت ولی آبروی کسی را برد در حقیقت او را کشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha