جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام پژمان فر

حوزه/ آفندفرهنگی راهکار اصلی برای دفاع از حریم اهل بیت(ع)، قرآن و انقلاب اسلامی است تا در این راهکار به دفاع اکتفا نکرده و با حمله خود آموزه‌های دینی را به صورت گسترده و مستمر در جامعه اسلامی ترویج دهیم تا ریشه باورهای دینی در جامعه عمیق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمان‌فر عصرامروز در ششمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی(عج) گفت: پیامبر اسلام(ص) گزاره‌های دینی ارایه کردند که مردم با فهم آن متوجه شدندکه با این گزاره ها می توانند به سعادت برسند و در این عرصه شخصیت پیامبر بسیار تاثیر گذار بوده است.

وی افزود: نشان مهمی از برتری گفتمان دین مبین اسلام جذب شدن انسان‌ها با این گزاره های دینی است؛ در این بین انقلاب اسلامی گرایش به اسلام ناب را در نقاط مختلف دنیا تقویت کرده است و به همین دلیل انقلاب باعث شد که افراد بسیاری به دین اسلام گرایش پیدا کنند.

وی اظهارکرد: بسیاری از مردم دنیا به وسیله انقلاب با ارزش های تشیع آشنا شدند و امروز موج اسلام خواهی و گرایش به تشیع و مکتب اهل بیت(ع) نشانی از این مساله است؛ درست است که برای مبلغان دین مبین اسلام در کشورهای غیر اسلامی مزاحمت‌های بسیاری می‌شود، اما با این وجود جمعیت مسلمانان در حال افزایش است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی آن است که بعد از انقلاب اسلامی 15 میلیون انقلابی به جمعیت شیعیان اضافه شده است؛ توسعه اسلام‌خواهی در نقاط مختلف دنیا عامل تلاش دشمن برای ترویج اسلام‌هراسی است.

وی با ذکر این مطلب که دشمن برای جلوگیری از گرایش مردم به سمت اسلام، خودزنی کرده و هزینه‌های بسیاری را به خود تحمیل می‌کنند، گفت: دشمن به دنبال محدود کردن عقاید جامعه مسلمان است، به همین جهت باید جریان‌های فرهنگی در راستای مقابله با تهاجم‌های دشمن در این حوزه برنامه مشخصی را در دستور کار خود قرار دهند چرا که بر اساس گفته‌های رهبر انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی به عنوان یک جریان فکری نیازمند مراقبت است و بدون فرهنگ شکست می‌خورد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پژمان فر اظهارکرد:قرآن کریم با فطرت انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کند و بشریت نمی‌تواند گزاره‌ای را ارائه دهد که این گزاره بتواند با فطرت ارتباط برقرار کند؛  تقویت باورهای دینی در میان اقشار مختلف جامعه از کارکردهای اصلی هیأت‌های مذهبی است.

وی افزود: تحریف برخی مبانی دینی در داخل ایران اسلامی نیز درحال افزایش است به همین علت باید نسبت به شناسایی آموزه‌های درست و نادرست اهتمام جدی داشته باشیم؛ استفاده زنان از تساوی جنسیتی برای استخدام در دولت در قانون برنامه ششم توسعه مطرح شده است که برای رفع این بند از قانون اقدامات لازم انجام می‌شود.

نماینده مجلس تصریح کرد: برنامه توسعه ششم توسط مجلس تغییرات بسیاری داشته است؛ موضوع فعالیت‌های مردم نهاد از جمله هیأت‌های مذهبی به صورت ویژه در این برنامه مورد توجه قرار گرفته است که امیدواریم بتوانیم در تصویب آن به موفقیت برسیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین پژمان فر بیان کرد: مجلس شورای اسلامی تلاش بسیاری برای جلوگیری از ولنگاری فرهنگی و بی حجابی داشته است؛ یکی از آسیب‌های خانوادگی برخی از فیلم‌های ضدفرهنگی ایرانی است؛ اکنون در حوزه‌های مختلف فرهنگی از جمله سینما، کتاب و هنرهای تجسمی با بودجه نظام اسلامی آسیب‌های فرهنگی را در جامعه ترویج می‌دهند به همین علت نسل جدید انقلاب نمی‌تواند با آرمان‌های مختلف دینی از جمله حجاب و عفاف ارتباط برقرار کند. وی تصریح کرد: 217 شبکه ماهواره‌ای به زبان فارسی فعالیت می کنند؛ حرکت در جبهه انقلاب فرهنگی به عنوان یکی از نیازهای اصلی جامعه اسلامی نیازمند داشتن روحیه جهادی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آفندفرهنگی راهکار اصلی برای دفاع از حریم اهل بیت(ع)، قرآن و انقلاب اسلامی است تا در این راهکار به دفاع اکتفا نکرده و با حمله خود آموزه‌های دینی را به صورت گسترده و مستمر در جامعه اسلامی ترویج دهیم تا ریشه باورهای دینی در جامعه عمیق شود.

وی با بیان اینکه برگزاری هیأت مذهبی بدون بیان معارف اهل بیت(ع) جفا به این خاندان بزرگوار است، تصریح کرد: مجلس کنونی شرایط سختی دارد؛ یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در مصاحبه‌ای گفته است که مردم همانند مجالس روضه به کنسرت نیز نیاز دارند، امیدواریم خداوند گناهان این افراد را نبخشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha