پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ رونمایی از کتاب طریق یا حاج ( گزارشی از فاجعه منا )

حوزه/ از كتاب ارزشمند «گزارشي از فاجعه منا در طريق يا حاج» امروز با حضور نويسندگان و شاعران در كتابخانه حرم حضرت معصومه(س) رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اين مراسم دكتر سيد محمد حسن شجاعي فرد مولف كتاب كه خود در مراسم حج سال گذشته در فاجعه منا حضور داشت، با تسليت شهادت امام محمد باقر(ع) گفت: من خودم محشر را ديدم، دو بار در اين حادثه بيهوش شدم و دوباره به هوش آمده و سالم مانده ام.

وي با اشاره سخنان مقام معظم رهبري در خصوص فاجعه منا كه نبايد فراموش شود و بايد زنده بماند افزود: تلاش كردم اين كتاب را به طور جامع و با كاربرد جهاني تاليف شود و در اين تحقيق از  صد نفر از افراد از كشور هاي مختلف كه در فاجعه منا حضور داشتند تحقيق كنم انشالله با هماهنگي به سازمان ملل ارسال خواهد شد تا كشورها مختلف بر اساس ديد خودشان كه در اين كتاب تاليف شده به فاجعه منا بپردازند.

 مولف كتاب گزارشي از فاجعه منا در طريق يا حاج  گفت: خودم در صحنه بودم ابتدا فكر مي كردم يك حادثه است ولي با بررسي و جمع بندي ديده ام يك كار عمدي بوده است علت هم ايجاد رعب و وحشت در بين جهان اسلام بود چرا بعد از شكست در يمن و سوريه اتفاق افتاد و بعد از آن هم كشتن بيش از چهار هزار نفر از مردم نيجريه بود.

شجاعي فرد با اشاره به اينكه تعداد كشته ها قطعا بيش از ده هزار نفر بوده است افزود: حكومت آل سعود به حج اهميت نمي دهد بلكه به صورت يك تجارت به آن نگاه مي كند به همين دليل به تمامي فعاليت ها غير انساني سرپوش مي گذارند.

وي افزود: كتاب گزارشي از فاجعه منا در طريق يا حاج شامل شش فصل در 200 صفحه  نگارش شده است كه در انتها به تصاويري از فاجعه منا پرداخته است. انشالله در آينده اين كتاب در پنج جلد به صورت كامل منتشر خواهد شد.

 مولف كتاب گزارشي از فاجعه منا در طريق يا حاج افزود: در فصل اول به اعمال حج و فسلفه حج پرداخته شده و در فصل دوم سوء مديريت آل سعود در موسم حج و عمره، و در فصل سوم حوادث خونين حج سال 1366 و 1394 بررسي شده است.

 وي افزود: در فصل چهارم و پنجم كتاب نيز گزارش شاهدان عيني از فاجعه منا و واكاوي برخي از امور و راهكارها اشاره شده است و در پايان نيز فاجعه منا از نگاه حقوقي، قضا و قدر پرداخته شده است.

خاطر نشان مي شود: در پایان این مراسم از كتاب گزارشي از فاجعه منا در طريق يا حاج با حضور نويسندگان و شاعران رونمايي شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha