شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فاجعه منا

حوزه / هر چند شهداى منا به سعادت ابدى نائل آمدند اما روسیاهی این فاجعه بر حاكمان خونریز سعودی، این پرورش دهندگان داعش که با عدم مديريت حج باعث این مصیبت عظمی گردیدند، تا ابد باقی خواهد ماند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن به مناسبت سالروز فاجعه منا بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به این شرح است:

در آستانه سالگرد فاجعه غمناك منا هستيم. اين واقعه برگه سياهى و جرحى سنگين بر پيكره امت اسلام است که جراحت و زخم آن التيام پذير نيست. روزی پر از معنویت از وجود هزاران انسان پاك و مطهر كه از سرزمين عرفات ومشعرالحرام عبور كرده ، به مقام عرفان و درك ملكوت نائل شده، و جزو مقربان درگاه الهى گرديده بودند، در كمند تله مرگ و كشتار منا گرفتار شدند و جان پاك شان را در روز عيد قربان تقديم حضرت دوست نمودند.

در اين واقعه دو سيما از بشر در عالم ملك و ملكوت به نمايش گذاشته شده است: انسان ملكوتى كه مطهر به سوى ملكوت پر كشيد و انسان خونريز كه از خلقت او ملائكه وحشت داشتند ( و اذ قال ربك للملائكة انى ..... قالوا أتجعل فيها من يفسد فيها و يسفك الدماء.....)

هر چند شهداى منا جزو اسرار الهى اند و به سعادت أبدى نائل آمدند اما روسیاهی این فاجعه عظیم بر حاكمان خونریز سعودی، این پرورش دهندگان داعش که با عدم مديريت حج باعث این مصیبت عظمی گردیدند، هم پیمانان و مدافعین آنها، مدعیان دروغین حقوق بشر، و آنها که ترجیح دادند اعتبار و حیثیت خود را در قبال دلارهای سعودی بفروشند، تا ابد باقی خواهد ماند.

مركز تعليمات اسلامى واشنگتن در اولين سالگرد كشتار حجاج خانه خدا، اين عيد بزرگ را كه تبديل به عزا شده را به ساحت ولى الله الأعظم حضرت بقيه الله امام زمان عليه السلام ، خانواده های شهیدان والامقام این واقعه جانسوز و تمام انسانهاى آزاده حق طلب تسليت عرض مى نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha