جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام  والمسلمین علی عباسی

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: عید قربان فرصتی جهت پیوند عمیق اتحاد در بین مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین علی عباسی صبح امروز در جمع اعضای حلقه های صالحین که در سپاه استان برگزارشد ضمن تبریک  فرارسیدن عید قربان این روز را یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان دانست و گفت:  درحقیقت حضرت ابراهیم(ع) با قربانی کردن فرزندش تمام زندگی‌اش را فدای قرب الی‌الله کرد و خدای متعال در پاسخ به این عمل بزرگ حضرت ابراهیم(ع) هدیه‌ای فرستاد که با قربانی کردن آن فرزندش ادامه حیات پیدا کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین به مسئله قربانی کردن در این روز بزرگ اشاره و  خاطرنشان کرد: هدف مهم خداوند از واجب دانستن قربانی، طی کردن مراتب و مراحل تقوا در مسیر ایجاد یک انسان کامل بوده و این انسانی است که می‌تواند هر روز به خداوند نزدیک شود.

استاد حوزه علمیه قزوین عید قربان را از اعیاد باشکوه و بزرگ مسلمانان دانست و بیان داشت: عید قربان از اعیاد بزرگ و مشترک بین تمامی مسلمانان از هر مذهبی بوده و بعد از حج بزرگترین عید مسلمانان است که از آن به عنوان حج اکبر نام می‌برند.

حجت الاسلام عباسی به برگزاری نماز در روز عید قربان اشاره و اظهارکرد:  مسلمانان باید در روز عید قربان به برگزاری نماز این روز اهتمام داشته باشند، چرا که  وحدت مسلمانان در این روز باعث هراس دشمنان همیشگی اسلام می‌شود و همچنین باعث به وجود آمدن پیوندهای عمیق اتحاد در بین مسلمانان می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha