پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ مقام معظم رهبری فرمود، ”حوزه و دانشگاه باید انقلابی باشند” این فرمایش بسیار متین و قابل تحلیل بدان معناست که حوزه انقلابی جامعه را انقلابی می کند، کلام رهبری حق است و ما نباید در مقابل نظر رهبری نظری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت های مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و برنامه های فراگیری که داشته گفتند: این نهاد، نهاد خوب و با برکتی است الحمدلله تا کنون ثمرات خوبی هم داشته است.

ایشان بیان داشتند: بر اساس آیه شریفه " ان الله مع الذین اتقوا و الذین هم محسنون" دو ویژگی همواره در کارهایتان باشد، تقوا و احسان، این است که این تشکل، اثر و فرصت خوبی در حوزه و جامعه می تواند داشته باشد.

معظم له افزودند: بر اساس روایت امیرالمومنین علی علیه السلام  ”علیکم بالتواصل و التباذل و اياكم  التدابر و التقاطع" همیشه همدلی و وحدت را مدّ نظر داشته باشید و همه ما بدانیم که افتراق و اختلاف موجب ضعف قوا می شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به این سخن نبی اکرم صلی الله علیه و آله :  "لا یصلح عوام امتی الا باصلاح خواص امتی" گفتند: اگر خواص اصلاح شوند، امت اصلاح می شود و اگر بخواهیم اصلاح شویم باید زحمت بکشیم.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمود«حوزه و دانشگاه باید انقلابی باشند» گفتند: این فرمایش بسیار متینی است  و قابل تحلیل، انقلاب جایی می شود که می خواهیم تحول ایجاد کنیم .این بدان معناست که حوزه انقلابی جامعه را انقلابی می کند و این اساس کار است، کلام رهبری حق است و ما نباید در مقابل نظر رهبری نظری داشته باشیم و من از این که شما این مسیر را طی می کنید همیشه دعاگوی شما هستم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی  در پایان افزودند: فضای مجازی بلای جامعه شده و ما باید در این رابطه دقت داشته باشیم که این مسئله هم بر اخلاق و هم اعتقادات  اثر می گذارد، اساتید هفته ای یک روز یا در هر درس چند دقیقه را به مسائل و نکات اخلاقی اختصاص دهند یقین بدانند که اثرگذارند.

خاطر نشان می شود: در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده و طرح هایی که در کمیته ها صورت می گیرد، گفت: تمام اجلاسیه ها و حتی تشکیل کمیته های مجمع بر اساس نیاز زمان و موقعیت حوزه تشکیل شده است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین افزود: چراغ راه فعالیت های مجمع عمومی جامعه مدرسین، رهنمود های  گرانقیمت مراجع عظام تقلید می باشد و اینکه دائما بر آن اصرار می ورزیم چون یقین داریم آن بزرگواران از جمله حضرت آیت الله  علوی گرگانی با بصیرت و تیز بینی مسائل را دنبال و نکات را بیان می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی از اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین نیز با بیان اینکه پرچمداران حرکت عظیم حوزه مراجع عظام بویژه مقام معظم رهبری می باشند، گفت: در نجف اشرف هم که خدمت مراجع عظام تقلید رسیدیم همین نکته را آیت الله العظمی سیستانی بیان کردند.

همچنین در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر از دیگر اعضای هیئت رئیسه  نیز گفت: این مجمع نقطه امید اساتید معظم می باشد تا با همفکری وهمگرایی در تعالی حوزه های علمیه نقشی ایفا کند.

وی افزود: حضرت آیت الله علوی گرگانی دائما تاکید بر انسجام و اتحاد دارند که این نشان از نگاه ژرف ایشان می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha