پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نجف لکزایی

حوزه/ عضو هیأت علمی و استادیار دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام گفت: با توجه به اهمیت فاجعه انسانی منا به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دفتر تبلیغات و کمسیون حقوق بشر اسلامی، کمیته های علمی و حقوقی فاجعه منا تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین نجف لکزایی در همایش بررسی ابعاد سیاسی – حقوقی فاجعه منا اظهارداشت: فاجعه منا با توجه به اهمیت موضوع، زمان و مکان وقوع آن می بایست فراتر از یک فاجعه معمولی مورد بررسی قرار داد.

این کارشناس علوم دینی تصریح کرد: عمق و عظمت این فاجعه آنقدر عظیم است که می توان افکار عمومی جهان را برای سقوط رژیم آل سعود فعال کرد و تنفر جهانی نسبت به این خیانت شجره خبیثه رقم زد.

حجت الاسلام و المسلمین لک زایی ادامه داد: با اشاره به منابع منتشر شده در شبکه الاخباریه از رژیم سعودی، نشان می دهد طی 14 سال گذشته بیش از 90 هزار نفر در مراسم حج از دنیا رفته یا کشته شده اند، این آمار بسیار عجیب است و باید آسیب شناسی شود.

وی بیان داشت: امروز رژیم سعودی با بحران های داخلی عدم مشروعیت، هویت ، ناکارآمدی و سوء مدیریت مواجه است که نخبگان می بایست نسبت به آسیب های موجود وظایف روشنگری و تحقیقی خود را انجام دهند.

وی به تولید نرم افزار سنگواره و تالیف چند جلد کتاب پیرامون فاجعه منا اشاره کرد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha