جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ناصر حیدری

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزوی، با بیان این که می توان در دعای عرفه امام حسین(ع) اوج بندگی خداوند را حس کرد، گفت: در هیچ روزی به اندازه روز عرفه انسان‌ها از آتش جهنم دور نمی‌شوند، چرا که بسیاری از گناهان در این روز بخشیده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام ناصر حیدری، با اشاره به فرارسیدن روز عرفه، در خصوص ویژگی های دعای ویژه این روز، اظهار داشت: دعای عرفه با نام امام حسین‌(ع) شناخته می شود و در این دعا، معانی بلند‌، غنی و سرشار از علم لدنی وجود دارد.

وی با بیان این که در روز عرفه، بندگی خداوند با این دعای عرفه آغاز می شود، بر ضرورت برپایی ویژه برنامه های این روز تأکید کرد و گفت: عرفه روز دعا، نیایش و مناجات با پروردگار عالمیان است و از این رو باید سعی کنیم مراسم دعای عرفه در نقاط مختلف کشور، به صورت باشکوهی برگزار شود.

این پژوهشگر حوزوی در ادامه سخنان خود، در خصوص علت نامگذاری روز عرفه به این نام، گفت: عرفات نام جایگاهی است که حاجیان در روز عرفه نهم ذی‌الحجه در آنجا توقف می‌کنند و به دعا و نیایش می‌پردازند و پس از برگزاری نماز ظهر و عصر به مکه مکرمه باز می‌گردند؛ وجه تسمیه آنرا چنین گفته‌اند که جبرئیل(ع) هنگامی‌که مناسک را به ابراهیم(ع) می‌آموخت، چون به عرفه رسید به او گفت:«عرفت» و او پاسخ داد: «آری»، لذا به این نام خوانده شد.

حجت الاسلام حیدری در پایان سخنان خود با بیان این که می توان در دعای عرفه امام حسین(ع) اوج بندگی خداوند متعال را حس کرد، گفت: در هیچ روزی به اندازه روز عرفه انسان‌ها از آتش جهنم دور نمی‌شوند، چرا که در این روز بسیاری از گناهان بخشیده شده و فرد مسلمان نیز به مقام قرب پرودگار متعال نائل می‌شود.

۲۹/۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha