پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فاجعه منا - جامعه مدرسین

حوزه/آل‌سعود و جریان وهابیت در تلاش است حج عظیم و غنی از معارف و پیام‌های الهی، سیاسی و اجتماعی را به یک مراسم بی‌محتوا و تهی از معارف بزرگ اسلامی تبدیل کند و با متهم کردن ایران و شیعیان به سیاسی کردن حج، بنا بر عوام فریبی و فرار از مسئولیت دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  به مناسبت سالروز حادثه شهادت حجاج در منا ، بیانیه ای صادر کرد که متن آن  بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
شهادت غریبانه و مظلومانه مهاجران الی الله در فاجعه منا غمی بزرگ بر مسلمانان وارد کرد که با گذشت یک سال هنوز درد و تألم این حادثه دلها را متأثر و چشم‌ها را گریان می‌کند.

این مصیبت حزن‌انگیز که در حقیقت نشأت گرفته از سهل‌انگاری و سوء تدبیر مدعیانی است که خود را خادم‌الحرمین می‌دانند نباید فراموش شود. 

رژیم سعودی که اکنون آشکارا دست دوستی به دشمن درجه یک جهان اسلام یعنی رژیم صهیونیستی داده و برخی اقدامات امنیتی مناسک بزرگ حج را به شرکتهای صهیونیستی واگذار کرده است بارها نشان داده که لیاقت و توانایی مدیریت این مراسم عظیم را ندارد.

آل‌سعود و جریان وهابیت در تلاش است حج عظیم و غنی از معارف و پیام‌های الهی، سیاسی و اجتماعی را به یک مراسم بی‌محتوا و تهی از معارف بزرگ اسلامی تبدیل کند و با متهم کردن ایران و شیعیان به سیاسی کردن حج، بنا بر عوام فریبی و فرار از مسئولیت دارد.
شهدای منا قربانیان حماقت و دنائت آل‌سعود هستند. سکوت جهان اسلام و نخبگان و عالمان کشورهای اسلامی در برابر تزویر و ریا کاری حکام آل سعودجسارت و خیانتهای آنان به جهان اسلام را گسترش خواهد داد و ضربه‌ای بزرگ به ارزش‌های اسلامی و حج ابراهیمی وارد خواهد کرد.

اکنون که حکام سعودی در حمایت از خونخواران داعشی و ترویج تکفیر و تروریسم در منطقه و همچنین کودک‌کشی در یمن گوی سبقت را از همه جنایتکاران تاریخ ربوده‌اند بر هر مؤمن و مسلمانی واجب است در پناه تعالیم اسلام ناب محمدی(ص) به مبارزه فکری و سیاسی با جهال آل‌سعود بپردازد و چهره خبیث این دشمنان خدا و دین را آشکار کند.در فضای خفقان و سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال فاجعه دردناک منا لازم است مردم و مسئولین با پیگیری و مطالبه، فریاد مظلومیت شهدای این حادثه مؤلم را به گوش جهانیان برسانند و سعودی های منفور را از مدیریت اماکن متبرکه و شریف خلع کنند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن ابراز همدردی و بیان تسلیت مجدد به خانواده‌های شهدای گرانقدر منا اعلام می‌دارد: ضروری است یک گروه حقیقت‌یاب بین‌المللی اسلامی با حضور نمایندگان کشور‌هایی که حجاج خود را در این حادثه از دست داده اند تشکیل شود و همچنین مقصران این فاجعه مورد تعقیب قضایی قرار گیرند. آل‌سعود بداند اماکن مقدسه از سیطره شیاطین وهابی خارج خواهد شد و جهان اسلام حرم امن الهی را از لوث وجود دشمنان اسلام پاک و تطهیر خواهد کرد. ان‌شاء الله «وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون».

 

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha