پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام مرويان حسيني

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: امامان جماعات مدارس آموزش و پرورش مي بايست ضمن شناسایی هوشمندانه نیازهای دانش آموزان، با اتكاء بر آموزه های قرآن و معارف اهل بیت(ع) و سنت و سیره اولیای و الهی و تجربیات انقلابی در رفع آسیب ها و مشکلات همت کنند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی، در دوره آموزشی ائمه جماعت مدارس شبانه روزی استان خراسان رضوی که در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید بهشتی گلمکان برگزار شد، تأکید کرد: اگر امام باقر(ع) در حوزه افق های گوناگون معارف دینی، بر آسیب زدایی از جریان های انحرافی غلات متمرکز شدند، امروز هم رسالت عالم دینی در واحد آموزشی این است که ضمن شناسایی هوشمندانه نیازهای دانش آموزان، با اتكاء بر آموزه های قرآن و معارف اهل بیت(ع) و سنت و سیره اولیای و الهی و تجربیات انقلابی در رفع آسیب ها و مشکلات همت کنند.

وي افزود: امروز هم رسالت عالم دینی در واحد آموزشی این است که ضمن شناسایی هوشمندانه نیازهای دانش آموزان، متکی بر آموزه های قرآن و معارف اهل بیت(ع) و سنت و سیره اولیای و الهی و تجربیات انقلابی در رفع آسیب ها و مشکلات همت کنند.

حجت‌الاسلام مرویان حسینی افزود: آن حضرت آسیب شناس جریان دینی در دوره خودشان بودند و این نقش سترگ عالمان دینی است که نقاط خلأ و آسیب را شناسایی و مراقبت و آگاهی بخشی می‌کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی اظهار کرد: حقیقت آن است که عرصه اقامه نماز مدارس هم در جسم و جان و ضمیر و هم در عرصه تعاملات اجتماعی تربیت کننده دانش آموزان است از این رو در آموزش و پرورش مدیران خردمند و با بصیرت، نماز مدارس را با حضور و پشتیبانی خویش تقویت می‌کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: جریان نماز جماعت و حضور ائمه جماعات و مبلّغان در آموزش و پرورش باید آن گونه که بایسته است مورد اهتمام قرار گیرد و قرار نیست بعد از ۳۷ سال از تشکیل نظام اسلامی، نماز جماعت در مدارس غریبانه برگزار شود. باید نماز مانند ستون نامرئی معنوی و اخلاقی و اجتماعی یک واحد آموزشی تلقی شود.

حجت‌الاسلام مرویان حسینی در ادامه با تأکید بر اینکه، مسئولان آموزشی و تربیتی، باید نماز را در فرایند تعلیم و تربیت مؤثر بدانند افزود: نماز نشاط آفرین، انسجام بخش و پرچم برافراشته رفتار دینی است و جلوی آسیب های اجتماعی را می گیرد.

وي تأکید کرد: رسالت مشترک ما و آموزش و پرورش آنست که فرصت اقامه نماز را در واحدهای آموزشی به پرچم برافراشته توسعه ارزش های اخلاقی و تربیت انقلابی تبدیل کنیم.

اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مبارزه هوشمندانه امام محمد باقر(ع) با جریان غلو، گفت: جریان غلو در دوران حضرت باقرالعلوم بسیار توسعه پیدا کرده بود، بگونه ای که غلات فقط محبت و ارادت قلبی و عاطفی اهل بیت را ترویج و تبلیغ و از سوی دیگر مسأله وظیفه شناسی و عمل به تکلیف را نفی می کردند که این جریان انحرافی از سوی امام باقر علیه السلام به شدت مورد مؤاخذه قرار گرفت.

وي تأکید کرد: اینکه در روایات امام باقر(ع)، بر جریان عمل دینی تأکید می‌شود به خاطر آن آسیب هایی است که جریان غلات در رواج احساس و عاطفه بی منطق و نافی عمل داشتند.

مديركل تبليغات اسلامي خراسان رضوي با اشاره به ضرورت فراگیری سواد رسانه ای و تسلط بر فضای مجازی توسط مبلّغان برای اثر گذاری بر دانش آموزان گفت: ما وامدار همت و تلاش جهادی شما هستیم و وظیفه ما و آموزش و پرورش است تا پشتیبانی های لازم را از فعالان عرصه فرهنگ دینی در مدارس داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha