چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مسعود آذربایجانی / اخلاق

حوزه/ در عرصه پژوهشی در حوزه نیازمند نگاه درجه ۲ هستیم؛ زیرا باید آسیب‎ها و نقاط ضعف و قوت فعالیت‎های علمی و مباحث پژوهشی در حوزه به شکل کامل بیان و ارایه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجتالاسلام والمسلمین آذربایجانی پیش از ظهر امروز در دیدار  شورای دین پژوهان کشور با آیتالله اعرافی گفت: جریان پژوهشی، جریانی سیال است که باید در این عرصه، نگاهی فراحوزوی و حتی فراملی به جریان پژوهش دینی داشته باشیم.

وی افزود: حوزههای علمیه متولی مباحث دین پژوهانه است و باید از این فرصت و ظرفیت استفاده نموده و چارچوبهای اصلی و استانداردهای این عرصه را نیز مشخص کنیم و در اختیار پژوهشگران قرار دهیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بیان کرد: یکی از فعالیتهایی که باید در این عرصه انجام شود آن است که باید مباحث دین پژوهی را به خارج از مرزهای کشور تسری دهیم و در اختیار مشتاقان این عرصه قرار دهیم، زیرا قطعا این مباحث در خارج از کشور نیز مورد توجه واقع خواهد شد و دنیا را نیز تحت تاثیرقرارخواهد داد.

این استاد حوزه تصریح کرد: در عرصه پژوهشی در حوزه نیازمند یک نگاه درجه 2 هستیم؛ زیرا باید آسیبها و نقاط ضعف و قوت فعالیتهای علمی و مباحث پژوهشی در حوزه به شکل کامل بیان و ارایه شود؛ با این رویکرد میتوانیم به ساماندهی بهتر امور پژوهشی بپردازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha