جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محسن انصاری-قائم مقام بنیاد شهید

حوزه/ قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: مطالبات جهان اسلام شامل عذرخواهی عربستان و پذیرفتن مسئولیت فاجعه منا، تشکیل کمیته حقیقت یاب، معرفی مسببین این حادثه و اجرای حکم اعدام برای آنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، سردار محسن انصاری، عصر امروز، در مراسم اولین سالگرد شهدای فاجعه منا که همزمان با مراسم دعای عرفه، در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا، اظهار داشت: در سال گذشته در چنین روزی ملت ایران شاهد حادثه فجیعی در تاریخ اسلام بود.

 قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: بیش از 7 هزار شهید از 37 کشور جهان که 465 نفر از ایران اسلامی بودند در مناسک حج به شهادت رسیدند و 12 نفر نیز در سقوط جرثقیل شهید شدند و  بر اثر بی لیاقتی بانیان حج، عید قربان به عزا تبدیل شده و امت اسلام سیاه پوش شد.

وی ادامه داد: ظن قوی وجود دارد که این حادثه براساس پیش طراحی از جانب مزدوران سعودی به وجود آمده، زیرا کشور سعودی هنوز علل حادثه را مشخص نکرده و مسببین را معرفی نکرده است؛ به همین جهت به نظر می رسد فاجعه منا براساس پیش طراحی به وجود آمده، در غیر این صورت عربستان سعودی مسببین حادثه را معرفی می کرد.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: طبق آمار بنیاد شهید از 465 شهید منا،  84 نفر از اهل سنت، 15 نفر از فرهنگیان و قاریان و عاملان به کلام الله و 37 نفر از جانبازان دفاع مقدس هستند که به شهادت رسیدند.

وی در رابطه با ستاد بزرگداشت شهدای منا اظهار كرد:  ستاد بزرگداشت شهدای منا از خرداد ماه به ریاست حجت الاسلام والمسلمين شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شده و حجت الاسلام والمسلمين قاضی عسگر یک سال برای ایجاد این ستاد تلاش کرد.

انصاری در خصوص مطالبه جهان اسلام از مزدوران سعودی، خاطر نشان کرد: مطالبات جهان اسلام شامل عذرخواهی کشور میزبان و پذیرفتن مسئولیت حادثه منا، تشکیل کمیته حقیقت یاب، معرفی مسببین این حادثه و اجرای حکم اعدام برای آنان است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: از تمام علمای شیعه و سنی به خاطر محکومیت فاجعه سال گذشته تشکر می کنم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha