جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جت الاسلام والمسلمین علی قاضی عسکر

حوزه / اگر دولت عربستان پول‌هایی را که صرف کشتار مسلمانان یمن می‌کند، صرف توسعه فضای حرمین شریفین و گسترش امکانات مناسک حج می‌کرد، دیگر امت اسلامی شاهد این فاجعه انسانی نبود. .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد ، حجت الاسلام والمسلمین علی قاضی عسکر؛ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مراسم اولین سالگرد شهدای منا در حرم مطهر رضوی به بررسی برخی از علل و عوامل وقوع این حادثه غمبار پرداخت و گفت: فاجعه‌ای که سال گذشته در سرزمین منا رخ داد، یکی از فجایع بزرگ انسانی تاریخ را رقم زد که باید مورد بررسی جدی قرار بگیرد.

وی افزود: در این حادثه متاسفانه عده‌ای زیادی از هموطنان ما جان خود را از دست دادند که بسیاری از آن­ها افرادی با فضیلت، نخبه و برجسته بودند و این مسئله قلب همه مسلمانان را در سراسر جهان جریحه دار کرد. 

وی با انتقاد شدید از سیاست‌های نادرست حکام آل سعود، اظهار کرد: اگر دولت عربستان پول‌هایی را که صرف کشتار مسلمانان یمن می‌کند، صرف توسعه فضای حرمین شریفین و گسترش امکانات مناسک حج می‌کرد، دیگر امت اسلامی شاهد این فاجعه انسانی نبود.

نماینده ولی فقیه در امور حج تصریح کرد: دولت عربستان برای آنکه سود بیشتری از مناسک حج نصیبش شود، هنوز هم به مانند 50 سال قبل از حجاج بیت الله الحرام پذیرایی می‌کند که این امر نشان‌دهنده مدیریت ضعیف و عدم کفایت آن­ها در اداره این مناسک بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه خانه خدا متعلق به همه مسلمانان جهان است و کسی نمی‌تواند ادعای مالکیت این مکان مقدس را داشته باشد، خواستار مدریت بین المللی مناسک حج ابراهیمی شد و خاطرنشان کرد: حکام آل سعود ثابت کردند که در اداره این مناسک بزرگ ناتوان هستند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha