جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
غبارروبی  روضه منوره رضوی

حوزه / همزمان با دهه ولايت و اعياد سعيد قربان و غدير خم، روضه منوره رضوی طی آیینی با شکوه غبارروبی شد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از مشهد،  صبح امروز، مراسم غبارروبی روضه منور رضوی در فضایی سرشار از معنویت و با حضور آیات امامي كاشاني، موسوي خلخالي، اشرفي شاهرودي، علم الهدي و تولیت آستان قدس رضوی، علما و استادان برجسته حوزه، جمعی از جانبازان و خانواده معزز شهدا و همچنین مدیران كشوري، استانی و آستان قدس رضوی آغاز شد.

در ابتدای این مراسم، همزمان با طنین انداز شدن نوای ملکوتی کلام وحی با تلاوت آقايان اشرفي، شجاع و حسيني؛ قاریان بین المللی بارگاه منور رضوی، درهای ضریح منور حضرت رضا(ع) گشوده و نذورات آکنده از عشق و ارادت زائران بهشت خراسان، از ضریح مطهر خارج شد.

قرائت فرازهای زیارت امین الله توسط محمد عطاپور بخش بعدی این مراسم بود که با حضور حضرات آیات امامي كاشاني، موسوي خلخالي، اشرفي شاهرودي، علم الهدي و رئیسی در ضریح منور و غبارروبی مشبک ها و فضای داخل ضریح مطهر حضرت رضا(ع) همراه شد.

در ادامه این مراسم نیز ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع)؛ رضا قانع، ابوالفضل مشكيني، هادي الهي، احمد واعظی و سیدجعفر ماهرخسار به مرثیه سرایی و مدیحه خوانی در وصف حضرت فاطمه زهرا(س)، سید الشهدا(ع) و حضرت رضا(ع) پرداختند.

همزمان با مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت(ع) نیز آیین غبارروبی ادامه یافت و سنگ مضجع منور رضوی نیز با گلاب ناب شست و شو داده شد.

در پايان اين مراسم، غبار متبرك روضه منوره رضوي، توسط توليت آستان قدس رضوي به حضار اهدا گرديد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha