پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام اسكندري مدیر مدرسه سیادت

حوزه/ مدير مدرسه علميه سيادت گفت: ايجاد سردي روابط ميان اعضاي خانواده را يكي از بزرگ ترين اهداف دشمنان انقلاب اسلامي دانست و گفت:بهبود رابطه ميان والدين و فرزندان باعث مي شود كه وقتي مشكلي براي فرزندان پيش بيايد، به والدين خود رجوع كنند و اين مسئله غنيمت بزرگي است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام اسكندري، مدير مدرسه علميه سيادت مشهد، در جمع تعدادي از طلاب علوم ديني، سردي روابط ميان اعضاي خانواده ها را يكي از بزرگ ترين اهداف دشمنان انقلاب اسلامي عنوان كرد و گفت: بهبود رابطه ميان والدين و فرزندان باعث مي شود كه وقتي مشكلي براي فرزندان پيش بيايد، به والدين خود رجوع كنند و اين مسئله غنيمت بزرگي است.

وي ضمن اظهار تأسف از عدم آشنايي والدين با نحوه صحيح تربيت فرزند، در مورد ممانعت والدين از بازي كودكان، عنوان كرد: بي حوصلگي و مشغله هاي مختلف، توجه به محروميت هاي خود در دوران كودكي، كمبود فضا و ياد نداشتن بازي هاي ساده و كودكانه، برخي از مشكلات موجود در اين زمينه است.

مشكلات فردي، خانوادگي و اجتماعي فرزندان

استاد حوزه علمیه مشهد، سرعت و دقت كم در فعاليت ها، ضعف انگشتان، ترس، خجالت، اشكال در تكلّم، حس مالكيت شديد، سركوب تخيل، تكبر و عجب، عدم مدارا و گذشت، كم استعدادي و عدم تعادل در ايجاد ارتباط با ديگران را به عنوان برخي از پيامدهاي فردي، خانوادگي و اجتماعي ارتباط نامطلوب ميان والدين و كودكان برشمرد.

حجت الاسلام اسكندري اضافه كرد: بازي والدين با فرزند علاوه بر اين كه انرژي ذخيره شده فرزند را آزاد مي كند، موجب جلوگيري از بروز ضعف هاي اخلاقي و بدني و در عوض، فراگيري صفات خوب اخلاقي مي شود.

مدير مدرسه علميه سيادت مشهد با بيان اين كه اسباب بازي ها بايد ساده، متنوع، متناسب با سن، خوش رنگ، بهداشتي و حائز مسائل ايمني، باشد، عنوان كرد: متأسفانه دشمن سال هاست كه از طريق ساخت اسباب بازي ها، تهاجم گسترده اي را به ذهن و روان كودكان ما آغاز كرده است كه تنها يكي از پيامدهاي آن، بروز خشونت و بي بندوباري در ميان نوجوانان است.

وي با تأكيد بر اهميت هم خواني وسايل بازي كودكان با ارزش هاي ايراني-اسلامي، گفت: انتخاب اسباب بازي يكي از وظايف مهم و دشوار والدين است و بايد در اين امر جنبه هاي مختلفي لحاظ شود.

حجت الاسلام اسكندري با اشاره به روايت «عرامة الصبي‏ في صغره زيادة في عقله‏ في كبره؛ بازيگوشي بچه در بچه گي باعث زيادي عقل او در بزرگي مي شود» (نهج الفصاحه، ص 564)، اظهار كرد: تكريم و احترام كودك، بالا رفتن عزت نفس او، تحكيم رابطه ميان فرزندان و والدين و صميميت بيشتر و شناخت بيشتر ضعف ها و قوت هاي فرزند، تنها چند مورد از فوايد همراهي با كودكان است كه تأثير بسزايي در آينده و تعاملات آن ها دارد.

وي ابراز كرد: آشنايي با داستان، شعر، لطيفه، ضرب المثل، به كارگيري مثال هاي متنوع، اطلاعات عمومي بالا، اطلاع از وضعيت تحصيلي كودكان، معما و بازي هاي مختلف مي تواند طلاب را در ايجاد ارتباط مطلوب تر با كودكان و در نتيجه اثرگذاري بيشتر بر آنان ياري دهد.

حجت الاسلام اسكندري در پايان ضمن معرفي و آموزش بيش از بيست نوع بازي كودكانه به طلاب حاضر در جلسه، بر ضرورت ورود بيشتر طلاب به حوزه كودك و نوجوان و فرهنگ سازي صحيح در جهت پرورش نسل هاي آينده تأكيد كرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha