جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه علمیه جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تهران

حوزه/ اجلاسیه مدیران مدارس علمیه سطح استان تهران و معاونین آموزش این مدارس، برای تببین نظام جدید آموزشی حوزه‌های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، اولین اجلاسیه مدیران مدارس علمیه سطح استان تهران و معاونین آموزش این مدارس، پیش از ظهر امروز و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری مدیر حوزه علمیه استان تهران، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تهران برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین کبیریان معاون آموزش حوزه علمیه استان تهران در حاشیه این مراسم، به خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت: اولین اجلاسیه مشترک مدیران مدارس علمیه سطح استان تهران و معاونین آموزش این مدارس، با محوریت تبیین و اجرای دقیق نظام آموزشی سطح یک حوزه‌های علمیه، مصوب شورای عالی حوزه های علمیه سراسر کشور بود.

معاون آموزش حوزه علمیه استان تهران، در تشریح چگونگی اجرای نظام جدید آموزشی سطح یک در سطح مدارس استان، گفت: این نظام جدید آموزشی، در سال گذشته و پس از مصوبه شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور، به مدیریت حوزه‌های استانها ابلاغ شد، و در 12 مدرسه علمیه سطح کشور به صورت آزمایشی به اجراء در آمد که از میان این 12 مدرسه، 2 مدرسه در سطح استان تهران وجود داشت.

حجت الاسلام و المسلمین کبیریان افزود: امسال تمام مدارس علمیه سطح استان تهران که طلاب سطح یک حوزه در آن مشغول به تحصیل هستند، نظام جدید آموزشی مصوب شورای عالی حوزه های علمیه سراسر کشور را اجرایی و فعالیت های خود را بر اساس این نظام جدید آموزشی دنبال خواهند کرد.

وی با بیان این که جلسه امروز مدیران مدارس علمیه سطح استان تهران و معاونان آموزشی آنان، به منظور تببین این نظام جدید آموزشی و مزیت های آن نسبت به نظام آموزشی قدیم حوزه بوده است، خاطرنشان کرد: فردا (چهارشنبه 24 شهریور 95)، معاونان آموزش حوزه‌های علمیه استان‌های سراسر کشور به همین منظور در قم جلسه فوق‌العاده ای خواهند داشت و در ادامه نیز، پس فردا (پنج شنبه 25 شهریور 95)، تمامی مدیران مدارس علمیه سطح کشور که طلاب سطح یک حوزه در آن مشغول به تحصیل هستند، به اتفاق معاونان آموزشی خود، در جلسه ای ویژه در قم که با حضور طراحان نظام جدید آموزشی همراه خواهد بود، شرکت خواهند کرد تا با مزیت‌های این نظام جدید آموزشی سطح یک حوزه های علمیه آشنا شوند.

معاون آموزشی حوزه علمیه استان تهران، در خصوص مزیت های نظام جدید آموزشی سطح یک حوزه علمیه، گفت: در نظام جدید آموزشی سطح یک حوزه‌های علمیه که مصوب شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور است، مدت زمان دوره آموزشی سطح یک حوزه، از شش سال به پنج سال کاهش یافته که این مهم، یکی از نکات شاخص و مزایای نظام جدید آموزشی سطح یک حوزه‌های علمیه است.

وی افزود: همچنین در نظام جدید آموزشی سطح یک حوزه‌های علمیه، ارائه دروسی که برای طلبه علوم دینی ضروری است و در نظام آموزشی سابق کمرنگ بوده، به صورت ویژه و مطلوب، مورد توجه قرار گرفته که از جمله آن ها، دروس قرآن، حدیث، مکالمه عربی، قواعد فقهیه و اموری از این قبیل است.

حجت الاسلام و المسلمین کبیریان، گفت: علاوه بر موارد مذکور، در نظام آموزشی جدید سطح یک حوزه‌های علمیه، برخی مباحث کمتر پرداخته شده و کمرنگ شده در نظام آموزشی قدیم، مانند بحث عقاید، احکام، اخلاق و تهذیب و ...، به صورت ویژه ای مورد توجه قرار گرفته و به نوعی در این نظام  جدید آموزشی پُر رنگ شده است.

معاون آموزشی حوزه علمیه استان تهران، خاطرنشان کرد: همچنین در نظام جدید آموزشی سطح یک حوزه‌های علمیه، ورودی های حوزه از مقطع سیکل از ورودی های حوزه از مقطع دیپلم و دانشگاهی تفکیک قائل شده و برای هر کدام از این مقاطع، برنامه های آموزشی و علمی ویژه‌ای تعریف شده است.

۲۹/۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha