پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جشنواره خانوادگی فرهنگی – ورزشی و تفریحی طلاب استان تهران

حوزه/ جشنواره خانوادگی فرهنگی–ورزشی و تفریحی ویژه طلاب و روحانیون استان تهران به همراه خانواده‌های آنان، روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه (۲۴ الی ۲۶ شهریورماه) در پارک جنگلی سرخه‌حصار برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم اکبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام این خبر گفت: متاسفانه در جامعه کنونی خصوصاً در شهرهای بزرگ و کلان‌شهرهایی مثل تهران، تفریحات مناسب و سالم در تفرجگاه‌های عمومی برای خانواده‌های مذهبی بسیار کم وجود دارد، و از سویی خانواده‌های روحانیون نیز از این قاعده مستثنی نیستند، و با توجه به شرایط موجود و محدودیت‌هایی که ممکن است روحانیون و خانواده‌های طلاب در مکان‌های عمومی تفریحی و سیاحتی داشته باشند، از این رو بر حسب ضرورتی که برای شادی و سلامتی روح و روان خانواده‌ طلاب قائل هستیم، به این فکر افتادیم تا تفاهم نامه‌ای را با سازمان ورزش شهرداری تهران امضا کنیم و با همکاری همدیگر یک فضایی را فراهم کنیم تا ضمن تامین امنیت و آسایش محیط‌های تفریحی، خانواده‌های روحانیون و طلاب نیز مثل سایر اقشار مختلف مردم از اماکن عمومی مثل تفرجگاه جنگلی سرخه حصار بهرمند بشوند.

وی ادامه داد: این پارک یکی از مراکز بزرگ تفریحی و گردشگری شهر تهران است که عموم مردم از آن استفاده می‌کنند، منتهی به لحاظ این که آسایش مطمئنی برای فرزندان و خانواده‌های طلاب فراهم گردد، یک منطقه کوچکی از آن را مختص خانواده‌های طلاب قرار داده‌ایم.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه تهران با اشاره به اهداف برگزاری این اردوی فرهنگی تفریحی، تصریح کرد: از جمله برنامه‌هایی که در آنجا برای خانواده‌های طلاب در نظر گرفته‌ایم، شامل فعالیت‌های ورزشی و تفریحی است. و حدود صد رشته ورزشی برای فرزندان و خانواده‌های آنان در نظر گرفته شده تا إن شاء الله روز شاد و مفیدی را در کنار خانواده سپری کنند. بر این اساس یک تفریح سالم، در هوای سالم و در یک فضای سالم، برای خانواده‌های طلاب در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه این اردو در تاریخ‌های 24، 25 و 26 شهریور و در روزهای پایانی این ماه برگزار می‌شود، اظهار داشت: به طور میانگین هر روز حدود 350 خانواده و در کل نزدیک هزار خانواده طلبه و روحانی در این اردوی تفریحی سالم و بانشاط حضور خواهند داشت.

حجت‌الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: برخلاف سال گذشته که اردو فقط به مدت یک روز و با حضور حدود 500 خانوده برگزار شد، ولی امسال این اردو در مدت سه روز و با کمیت بیشتر و کیفیت بالاتری از صبح تا شب برگزار خواهد شد و امیدواریم مورد رضایت خانواده‌های طلاب واقع شود و روز شاد و مفرحی را در کنار هم سپری کنند، و إن‌شاء‌الله دانش آموزان عزیز خانواده روحانیون در آستانه شروع سالتحصیلی جدید در مهرماه با انگیزه و روحیه بیشتری در کلاس‌های درس حضور یابند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه تهران با بیان اینکه این اردو برای همه اقشار روحانیون اعم از طلاب، ائمه جماعات، اساتید و مبلغین در نظر گرفته شده است، افزود: هر چند که برگزاری اینگونه اردوها بطور مرتب و دائمی نیست ولی در کنار این اردو‌ها، ما برنامه‌های دیگری نیز مثل پیاده‌روی و کوهنوردی، برنامه‌های مسابقات ورزشی مثل شنا، فوتبال، تیراندازی و...، بصورت فردی و خانوادگی در طول سال برای روحانیون و طلاب برگزار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام اکبری در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در حاشیه برگزاری این اردوی سه روزه، برنامه‌های دیگری مثل مشاروه خانواده، و چکاب سلامت به خانواده‌های طلاب ارائه خواهد شد. بنا بر این خواهش بنده از روحانیون معزز این است که نهایت استفاده و بهره را از این اردو به همراه خانواده‌شان داشته باشند تا بتوانند ان‌شاءالله با دست پر، و با نشاط و سلامتی و روحیه قوی به خانه‌هایشان برگردند.

42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha