پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید شفقت حسین شیرازی

حوزه/ روحانی پاکستانی گفت: جوانان مقاوم بحرین بدانید امروز قلب همه مسلمانان جهان از خشونت های آل خلیفه به پشتیبانی رژیم سعودی و آمریکا داغدار است و شما تنها نیستید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید شفقت در تجمع طلاب بحرینی حوزه علمیه قم در حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم، اظهار داشت: جوانان مقاوم بحرین بدانید امروز قلب همه مسلمانان جهان از خشونت های آل خلیفه به پشتیبانی رژیم سعودی و آمریکا داغدار است و شما تنها نیستید.

مسئول روابط بین‌الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان افزود: بنابر آیات و روایات، ظلم پایدار نیست و صبر و استقامت رمز موفقیت امت حزب الله است؛ همان صبر و استقامتی که آیت الله عیسی قاسم نماد آن در نهضت مقاومت مردم بحرین می باشد.

وی ادامه داد: شیخ عیسی قاسم، از جمله اشخاصی است که هنگام تشکیل کشور بحرین طرح قانون اساسی این کشور را امضا کرده است؛ اجداد و بزرگان شیخ عیسی طی قرن های متمادی در این منطقه ساکن بوده اند و تاریخ گواه این موضوع است که حاکمان وقت بحرین از عربستان هجرت کرده؛ در بحرین مستقر شده و با استفاده از نفوذ عربستان سعودی و قدرت نظامی و دریایی انگلیس و آمریکا خاندان آل خلیفه در این منطقه به قدرت زیادی دست یافته اند.

این روحانی پاکستانی بیان داشت: از سویی دیگر، نیروهای تکفیری و افراطی از کشورهای دیگر برای سرکوب مردم بحرین به جمع نیروهای امنیتی و پلیس این کشور ملحق شده و مردم را مورد ظلم و ستم خود قرار می دهند؛ مردم بحرین از حقوق اولیه خود محروم مانده و ۸۵ درصد از آنان نمی توانند از فرصت های شغلی دولتی استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شفقت با بیان این مطلب که ملت بحرین نمی توانند از بورسیه تحصیلی بهره مند شوند، یادآور شد: رژیم آل خلیفه به اتباع کشورهای دیگر حق شهروندی اعطا می کند؛ اما در مقابل از شهروندان بحرینی سلب تابعیت می شود.

وی اظهار داشت: علاوه بر شیخ عیسی قاسم، صدها هزار نفر دیگر نیز از حقوق اولیه خود محروم مانده و این اقدامات برای نابود کردن نهضت آزادی در این کشور است؛ اما علمای بحرینی اجازه نخواهند داد نهضت بیداری در بحرین رو به خاموشی رفته و در این زمینه اقدامات مناسبی انجام خواهند داد.

مسئول روابط بین‌الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان تصریح کرد: آیت الله عیسی قاسم مرجعیت شیعی در بحرین محسوب می شود و ظلم بر علیه او، موقعیت رژیم آل خلیفه و رژیم سعودی را در جهان اسلام به خطر خواهد انداخت.

این روحانی پاکستانی در پایان گفت: امروز رژیم های آل خلیفه و آل سعود در پشت نقاب دین و مذهب وحشیانه ترین جنایت ها را در بین جوامع اسلامی انجام می دهند و قلوب مسلمین از این وقایع جریحه دار است.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha