جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
طلاب جامعه الزهرا(س)

حوزه/ درس خواندن به تنهایی درست نیست؛ بلکه باید در مسائل روز جامعه نیز شرکت داشته باشید؛ چراکه دشمن منتظر سستی ماست تا خط اصیل دین را گم کرده و به ما آسیب بزند؛ لذا باید در کنار درس خواندن، بصیرت هم پیدا کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، خانم معصومه گلگیری در آیین افتتاحیه ششمین دوره تربیت استاد پاسخگو در مسائل فقهی و نخستین دوره تربیت استاد پاسخگو در زمینه شبهات دینی، بیان کرد: در بسیاری از روایات، نکاتی درباره شأن عالمان و پاداش اخروی آنان بیان و به عنوان سرپرستان یتیمان آل محمد معرفی شده اند.

وی گفت: کسی که پدر خود را از دست داده و یتیم است، مورد ترحم دیگران قرار می گیرد؛ اما شخصی که دسترسی به امام خود ندارد، از یتیمان هم قابل ترحم تر است و عالمان دین، به عنوان سرپرستان این یتیمان جایگاه والایی در قیامت دارند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) بر شیعه بودن عالمان تأکید ویژه ای دارند و صرفا علمای  شیعه را نجات بخش و هدایت کننده معرفی می کنند.

عضو هیأت امنای جامعه الزهرا(س) با اشاره به مقام عالمان دین در روایات، خاطرنشان ساخت:‌ شما باید با تحصیل و تلاش به مقامی برسید که عالم شوید و به این جایگاه رفیع دست پیدا کنید.

بانو گلگیری شبهات در دین را موجب گرفتاری افراد دانست و اظهار داشت: این شبهات افراد را گرفتار کرده و آنها را از مسیر اصلی دین منحرف می کند؛ کاری که شما می کنید آن است که عالم به زمان خود بوده و از مسائل و شبهات روز آگاه باشید تا زمینه آگاهی دیگران را فراهم کنید.

وی تاکید کرد: درس خواندن به تنهایی درست نیست؛ بلکه باید در مسائل روز جامعه نیز شرکت داشته باشید؛ چراکه دشمن منتظر سستی ماست تا خط اصیل دین را گم کرده و به ما آسیب بزند؛ لذا باید در کنار درس خواندن، بصیرت هم پیدا کنید.

این استاد حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه هر علمی سودمند نیست، گفت: گاهی علم یک عالم وبال او می شود که نه تنها سودی برای خودش و دیگران ندارد؛ بلکه او را گرفتار می سازد؛ عملیاتی سازی علم به آن است که از ناحیه فکر، ذکر و اندیشه، آغاز شده و به عمل بیانجامد.

عضو هیأت امنای جامعه الزهرا(س) بر شناخت زمان تاکید کرد و گفت: مبلغ باید زمان شناس باشد و بداند در چه دوره و چه شرایطی زندگی می کند؛ او باید روشنگری و حمایت از نظام اسلامی داشته و مانند اشخاصی نباشند که در صدر اسلام حضرت علی (ع) را تنها گذاشتند.

گفتنی است؛ دوره تربیت استاد پاسخگو در مسائل فقهی به همت اداره پاسخ به سؤالات و شبهات دینی اداره کل تبلیغ و ارتباطات جامعه الزهرا(سلام الله علیها) به مدت ۴ ترم آغاز به کار کرد.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha