جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: با توجه به موقعیت جهانی و ارادت مسلمانان به مسجد مقدس جمکران لازم و ضروری است کرسی هایی با موضوع معرفی حکومت و شخصیت حضرت علی (ع) و سیره علمی و عملی ایشان در این مسجد مقدس برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار تولیت و جمعی از مدیران مسجد مقدس جمکران که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، با اشاره به فعالیت های گسترده تکفیری ها، گفتند: امروز فعالیت های تکفیری ها و سلفی ها  در کشورهای اسلامی در جهت مقابله با ولایت است.

معظم له با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) از ابتدای رسالت خود همواره امام علی(ع) را به عنوان وصی و جانشین خود معرفی کرده، خاطرنشان ساختند: دشمنان اسلام از همان روزهای نخست در برنامه ها و نقشه های مختلف به موضع گیری علیه پیامبر(ص) و سخن ایشان در باب جانشینی حضرت علی(ع) پرداخته و پس از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) نیز اقدام به غصب خلافت جانشین برحق رسول گرامی اسلام، حضرت امیر المومنین(ع) کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی مسجد مقدس جمکران در دهه ولایت افزودند: غدیر یک روز نبوده و همچنین مربوط به مقطعی از تاریخ اسلام نیست؛ بلکه مربوط به همه دوران ها و با هدف زنده نگه داشتن ولایت و امامت حضرت علی(ع) به وجود آمده است.

ایشان تاکید کردند: همه ما وظیفه داریم این روز بزرگ را گرامی داشته و همواره با برپایی برنامه های مختلف سعی در زنده نگه داشتن این واقعه مهم و سرنوشت ساز داشته باشیم.

معظم له در پایان خطاب به مسئولین مسجد مقدس جمکران تاکید کردند: با توجه به موقعیت جهانی و ارادت مسلمانان به مسجد مقدس جمکران لازم و ضروری است کرسی هایی با موضوع معرفی حکومت و شخصیت حضرت علی(ع) و سیره علمی و عملی ایشان در این مسجد مقدس برگزار شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha