چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام نظافت

حجت الاسلام والمسلمین نظافت گفت: انسانی که به خداوند رسیده، در واقع آرامش مطلقی دارد که دیگر از هیچ چیزی نگران نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد نظافت، در جمع طلاب مدرسه علميه حضرت مهدی(عج) ضمن برشمردن برخی از رذیلت های اخلاقی همچون حسد و حرص، ابراز داشت: یک بخش از عذاب های دنیوی این است که روح انسان در تلاطم و رنج باشد؛ انسانی که به خداوند رسیده، در واقع آرامش مطلقی دارد که دیگر از هیچ چیزی نگران نخواهد بود.

وي وارد شدن انسان به کلمه «لا اله الا الله» که دژ محکم الهی است را منوط به شناخت خداوند و چشیدن صفات الهی دانست و افزود: این امر یعنی هم باید سر درس توحید نشست و هم اولیاء الهی باید دست ما را بگیرند و به خدا برسانند و این دو مسئله مکمل هم هستند.

مسئول مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با اشاره به فلسفه بعثت پیامبر (ص) و مأموریت ائمه(ع) در امتداد رسالت ایشان، بیان کرد: انبیاء و اولیاء الهی آمدند تا انسان ها را از عبادت بت ها و اطاعت شیطان خارج نموده و به عبادت و اطاعت خداوند هدایت کنند.

این استاد حوزه، فرازهایی از دعای عرفه که مربوط به یادآوری نعمت های الهی می باشد را یادآور شد و تأکید کرد: شمارش نعمت های الهی توسط امام حسین (ع) رمز دارد و انسان نباید نعمت های الهی را کوچک بشمارد؛ اگر انسان روزی کم خود را بزرگ بشمارد، به شکر می رسد.

حجت الاسلام والمسلمین نظافت با تأکید بر این که مؤمن هدفش رسیدن به خداست، بیان کرد: ائمه(ع) از حال ما باخبرند، اما دوست دارند ما با معرفت به سراغ خدا برویم. یعنی منتظرند از خلق دل بکَنیم، تا مشکلات ما را برطرف کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha