شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بزرگداشت

حوزه/ به مناسبت اولین سالگرد عروج ملکوتی فقیه شهید، مفسر قرآن و استاد اخلاق، آیت الله مؤیدی قمی، مراسم بزرگداشتی در مسجد اعظم قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین مؤیدی قمی، فرزند شهید آیت الله مؤیدی قمی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که می فرمایند: "پادشاهی و سلطنت با کفر ممکن است بقا داشته باشد؛ اما با ظلم و ستم امکان پذیر نیست"، تصریح کرد: ان شاءالله آل سعود با این ظلم هایی که در یمن، سوریه و عراق مرتکب می شود، هر چه زودتر ریشه کن خواهد شد .

فرزند شهید فاجعه منا افزود: مراسمی به مناسبت سالگرد عروج ملکوتی شیخ الشهدای منا آیت الله مؤیدی قمی، پنج شنبه 25 شهریور ماه، بعد از نماز مغرب و عشا با قرائت قاری بین المللی احمد دباغ در مسجد اعظم قم، آغاز و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی به سخنرانی خواهد پرداخت .

وی همچنین با اشاره به افتتاح مرکز علوم اسلامی فقیه شهید آیت الله مؤیدی قمی گفت: این مرکز، پنج شنبه 25 شهریور ماه، ساعت 12 با حضور میهمانان ویژه از شهرستان ها افتتاح خواهد شد که ساختمان اصلی این مرکز در قم، ابتدای بلوار بهار، ساختمان کفش وین سابق واقع شده؛ اما مراسم افتتاحیه، در حسینیه این عالم شهید واقع در قم، خیابان اراک، کوچه آبشار، خیابان بوعلی سینا برگزار می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤیدی قمی ابراز داشت:‌ این مرکز در سه شهر مشهد، کرمان و تهران در ماه های آینده افتتاح خواهد شد؛ همچنین مدرس شهید آیت الله مؤیدی قمی که مخصوص سطوح عالی حوزه علمیه می باشد نیز هفته گذشته توسط آیت الله مسجد جامعی از اساتید خارج فقه حوزه علمیه قم افتتاح شد که این مدرس جنب دفتر معظم له واقع شده است.

وی درباره رونمایی از کتاب زندگی نامه فقیه شهید حضرت آیت الله مویدی قمی تصریح کرد: همزمان با افتتاح مرکز علوم اسلامی، از کتاب زندگی نامه ایشان با عنوان «مفسر آیه های عشق» که در 150 صفحه آماده شده است، رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha