جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: علم آموزی در حوزه نباید فقط به درس خواندن محدود شود بلکه اگر دانش با عمل توام شود نتایج ارزشمندی خواهد داشت و دوران طلبگی را پربار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی ، در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) داشتن بصیرت را به عنوان یکی از موضوعات اصلی حوزه های علمیه دانست وگفت: کسی که بصیرت نداشته باشد به راحتی تن به ذلت می دهد که متاسفانه برخی اوقات مشاهده می شود که افراد بی بصیرت در برخی جوامع وجود داشته که طلاب حوزه های علمیه باید بصیرت افزایی را بیش از همیشه در جامعه تقویت نمایند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین کسب تقوی وعلم آموزی را از وظایف اصلی طلاب حوزه های علمیه دانست واظهارکرد: طلاب باید به کسب علم، تقوی، بصیرت و معاشرت با مردم  تلاش داشته باشند .

وی یادآورشد:علم آموزی در حوزه نباید فقط به درس خواندن محدود شود بلکه اگر دانش با عمل توام شود نتایج ارزشمندی خواهد داشت و دوران طلبگی را پربار می کند.

حجت الاسلام والمسلمین  عباسی،‌ به تاکیدات ائمه معصومین(ع)  در رابطه با علم آموزی خاطرنشان کرد: کسب علم وعلم آموزی ازسفارشات وتأکیدات دین مبین اسلام و ائمه معصومین (ع) بوده که وظیفه هرکس اعم ازمرد وزن را برای کسب علم ویادگیری وتعلیم دانسته و درباره علم بسیار سفارش کرده است.

وی تصریح کرد:  مسیری که شما طلاب جدید الورود انتخاب کرده اید بسیار ارزشمند و مهم است لذا از شما انتظار می رود این مسیر را با جدیت و بهره گیری از کسب علم و دانش افزایش دهید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha