پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دکتر وان سلیم وان محمد، مفتی پنانگ

حوزه/ دکتر وان سلیم وان محمد مفتی پنانگ مالزی گفت: ما حق نداریم به همین سادگی دیگر مسلمانان را مرتد خطاب کرده و با این تفرقه افکنی‌ها فقط خودمان را بیهوده سرگرم می‌کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از freemalaysiatoday.com، مفتی ایالت پنانگ در مالزی با بیان اینکه شیعیان با وجود تفاوت‌هایشان با اهل تسنن، مسلمان می‌باشند مخالفت  خود را با بیانات بعضی از مقامات مالزیایی اعلام کرد.

دکتر وان سلیم وان محمد، مفتی پنانگ از حضرت محمد (ص) پیامبر بزرگوار اسلام نقل قول کرده و گفت: پیامبر فرمودند «تا زمانی که مسلمانان رو به قبله و به سمت مکه و خانه خدا نماز برگزار کنند؛ مسلمان هستند» به این ترتیب شیعیان نیز باید بخشی از جامعه اسلامی درنظر گرفته شوند و هیچ یک از ما حق نداریم آن‌ها را مرتد یا منحرف بدانیم.

وان سلیم در ادامه گفت: گرایش مرتد و منحرف خواندن مسلمانان دیگر مانند شیعیان تنها منجر به ترویج خشونت شده و به منفعت هیچ گروه اسلامی نیست. این مسئله تنها به سود دشمنان اسلام است. به همین دلیل است که ما حق نداریم به همین سادگی دیگر مسلمانان را مرتد خطاب کنیم. چرا که ما این تفرقه افکنی‌ها و تقسیمات فقط خودمان را بیهوده سرگرم کرده‌ایم.

این سخنان مفتی پنانگ در مقابل نظرات بعضی از مقامات رسمی مالزی گفته شد که معتقدند تشیع یک مکتب انحرافی است. در سمینار روابط شیعه و سنی که هفته گذشته توسط جبهه مقاومت اسلامی اندونزی در کوالالامپور برگزار شد، بعضی از روحانیون جهان اسلام، گرایش بعضی مسلمانان را برای منحرف خواندن و مرتد دانستن مسلمانان دیگر محکوم کردند.

مسلمانان مالزی را عمدا مسلمانان اهل تسنن شافعی تشکیل می‌دهند. درگیری‌های اخیر در خاورمیانه، شیعیان را هدف اصلی نسل کشی گروه‌های تروریستی و تندرو قرار داده است. قتل عام شیعیان پاکستان به دست شبه نظامیان تکفیری، از سال‌ها پیش ادامه داشته است. گروهک تکفیری داعش نیز که ایدئولوژی وهابیت، ساخته و پرداخته دست سردمداران عربستان سعودی و شبه جزیره عرب را دنبال می‌کنند، یکی از دشمنان اصلی شیعیان و دیگر گروه‌های اهل تسنن مخالف با ایدئولوژی تکفیری هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha