جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ شخصیت حضرت آمنه سلام الله علیها و جایگاه ایشان در پیشگاه حضرت حق به اندازه ای بود که خداوند لیاقت مادری پیامبر و تربیت اشرف مخلوقات را برای ایشان قرار داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار اعضای ستاد کنگره حضرت آمنه سلام الله علیها که در دفتر معظم له برگزار شد، گفتند: در ادعیه از خداوند می خواهیم ما را به حیات رسول اکرم(ص) زنده بدارد؛ یعنی در مسیری حرکت کنیم که پیامبر(ص) در آن قرار دارند.
این استاد برجسته حوزه افزودند: ما باید در مسیری قدم بگذاریم که راه هدایت و راه رسالت رسول اکرم(ص) است تا بتوانیم آثار و برکات رسالت نبوی را در جامعه احیا سازیم.
ایشان تلاش در مسیر تبیین و تبلیغ شخصیت حضرت آمنه سلام الله علیها را حرکت در مسیر رسالت نبوی عنوان کردند و گفتند: شخصیت حضرت آمنه سلام الله علیها و جایگاه ایشان در پیشگاه حضرت حق به اندازه ای بود که خداوند لیاقت مادری پیامبر و تربیت اشرف مخلوقات را برای ایشان قرار داد.
حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: حضرت آمنه سلام الله علیها عهده دار تربیت پیامبر(ص) شدند که پدرشان را از دست داده بودند؛ این بانوی بزرگ اسلام در تربیت نبی مکرم اسلام(ص) هم نقش مادری و پدری را عهده دار شدند.
ایشان با ابراز خرسندی از تلاش آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در برگزاری کنگره حضرت آمنه سلام الله علیها گفتند: هرچه درباره شخصیت مادر گرامی حضرت محمد صلی الله علیه و آله سخن گفته یا کتاب نوشته شود، باز هم کم است.
معظم له افزودند: توجه به شخصیت حضرت آمنه سلام الله علیها و تلاش در مسیر معرفی این بانو مورد عنایت نبی مکرم اسلام(ص) و پشتوانه کار شماست و انتظار می رود و با این اقدام شما، دیگران نیز در این عرصه حضور یافته و در راستای معرفی این بانوی بزرگ اسلام تلاش کنند.
در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام صفر فلاحی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گزارشی از روند برگزاری کنگره حضرت آمنه سلام الله علیها که از سوی پژوهشکده علامه طباطبایی آستان مقدس برگزار می شود، ارائه داد.
خاطرنشان می شود آیین اختتامیه کنگره حضرت آمنه سلام الله علیها اردیبهشت ماه سال آینده، همزمان با سالروز میلاد حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله برگزار خواهد شد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha