جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانم الهام امین زاده

حوزه/ این مقام مسئول دولتی گفت: در عرصه بین الملل فعالیت هایی انجام شد تا بتوانیم به استیفای حقوق حجاج آسیب دیده و شهید در منا بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، خانم الهام امین زاده پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: معاونت حقوقی ریاست جمهوری تلاش دارد تا در زمینه پیگیری حقوق بیت المال فعالیت نماید؛ خوشبختانه نظام حقوقی تمامی دستگاه ها در وزارت خانه فعال و تلاش شده است که دانشکده های حقوق نیز در این عرصه ورود کنند؛ همچنین بخش های حقوقی خصوصی همچون کانون های وکلا فعال شده اند تا وکالت رایگان را برای افرادی که تحت سرپرسی هستند انجام دهند.
وی با بیان این مطلب که در عرصه اقتصاد مقاومتی فعالیت های خوبی انجام شده است، ابراز داشت: در این راستا، پیش از هر کاری، سیاست ها را با مبانی حقوق ارزیابی کرده و 11 هزار قانون و بند را با 24 بند منویات رهبر انقلاب انطباق دادیم که این سیاست ها اجرایی شود.

دستار رئیس جمهور در حقوق شهروندی ادامه داد: همچنین برای قوانین مزاحم گمرک، بورس، سرمایه گذاری خارجی و ... هشت گروه فعال شدند که قوانین مزاحم را بیابند.
وی تصریح کرد: با تعاملی که با دیوان عالی عدالت اداری انجام شد، 9 هزار شکایت علیه دستگاه های دولتی رصد شده است؛ اما به درازا کشیدن مدت زمان بررسی، مردم را اذیت می کند که مکانیسمی پیش بینی شده تا وزارخانه ها محل شکایت کارمندان خود را داشته باشند که اگر به نتیجه نرسید، بتواند به دیوان عدالت اداره مراجعه نمایند.

امین زاده بیان داشت:‌ خوشبختانه با تعاملی که با دکتر لاریجانی داشتیم، مقرر شد قوانین مزاحم و منسوخ را به مردم اعلام کنیم تا قوانین منسوخ و جاری در کنار هم اجرا نشود.
دستیار رییس جمهور در حقوق شهروندی تصریح کرد: در عرصه بین الملل فعالیت هایی انجام شد تا بتوانیم به استیفای حقوق حجاج آسیب دیده و شهید در منا بپردازیم.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص حقوق مصدومان شیمیایی نیز تلاش هایی صورت گرفته است؛ اگرچه در ابتدا خود این مصدومان باید شکایتشان را مطرح کنند تا بتوانیم به نتیجه برسیم؛ در عرصه املاک نیز با توجه به گستردگی موارد، تلاش همه جانبه ای برای حل مشکلات این بخش انجام شده است.
امین زاده در پایان بر لزوم استفاده از ظرفیت های منابر و تبلیغ محرم و صفر برای آشناکردن مردم به حقوق شهروندی تاکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha