سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام شهریاری در مراسم رونمایی از نرم افزار کتابخانه جامع حج ۳

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری از دولت خواست جلسات شورای عالی فضای مجازی را جدی تر گرفته و نسبت به مصوبات آن اهتمام بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ظهر امروز در آیین رونمایی از نرم افزار کتابخانه حج 3 اظهار داشت: متأسفانه با توجه به اهمیت جدی گرفتن فعالیت ها و مصوبات شورای عالی فضای مجازی، این شورا در دولت های مختلف با رویکرد های متفاوتی مواجه شده؛ لذا باید به مصوبات این شورا بیش از گذشته اهمیت داده شود.

وی افزود: در دولت‌های مختلف اهتمام به مصوبات شورای عالی فضای مجازی با تأخیر مواجه بود و امیدواریم دولت، جلسات این شورا را جدی‌تر بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ورود فضای مجازی به جامعه و نگرش حوزه نسبت به آن، اظهار داشت: حوزه علمیه، فضای مجازی را تحریم نکرد؛ بلکه فناوری اطلاعات از سوی مراجع و فرهیختگان حوزه علمیه قم مورد استقبال قرار گرفت و آنها از این بستر استفاده کردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری هم در سخنرانی های معتدد تاکید کردند که باید از فرصت فضای مجازی نهایت بهره را ببریم؛ چراکه فضای مجازی هم سبب تقویت حاکمیت و هم باعث تضعیف آن خواهد شد؛ قدرت نامتقارنی در فضای مجازی است که نیاز به راهبری و مدیریت دارد.

وی بیان داشت: امروزه جنگ‌ها مانند حمله به نیروگاه اتمی بوشهر از طریق نرم‌افزار صورت می‌گیرد؛ حتی حمله به بانک‌ها نیز از بستر فضای مجازی شکل می‌گیرد؛ لذا فضای مجازی فرصتی طلایی به طلاب داده تا از این فناوری نوین در ترویج و تبیین معارف اسلامی بهره ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری اظهارداشت: امروز گروه های تکفیری از طریق همین شبکه های مجازی اقدام به تبلیغ و عضو گیری می کند؛ چرا ما نباید حضور پررنگی در این صحنه داشته باشیم؟ فضای مجازی یک فرصت ارزشمند برای طلاب است؛ در توصیف اهمیت آن همین بس که  رهبر معظم انقلاب امسال در ابتدای درس خارج خود فرمودند طلاب باید در فضای مجازی حضور پیدا کنند.

 17/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha