شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تجمل

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان با بیان این که ویراژ دادن با ماشین های میلیاردی منزلتی ندارد، گفت: همه باید بدانند راه نجات بخش، متقی بالفعل بودن است نه ملی گرایی.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ضیائی، استاد حوزه علمیه خراسان، پیش از ظهر امروز در جلسه "تهذیب نفس و مدیریت بر خویشتن"، در مدرسه علمیه آیت الله العظمی خویی(ره) مشهد، گفت: این که انسان چهره ساختگی و تصنعی داشته و ویراژ دادن و فیگور گرفتن با خودروهای چندین میلیاردی که سرمایه اش به جیب استکبار واریز می شود، بگیرد، منزلتی ندارد.

وی، فیگور واقعی را در حمایت از فقرا، مساکین و ایتام جامعه اسلامی عنوان و بیان کرد: برتری حقیقی در دنیای بشری به تقوای عملی است و چهره هر شخصی باید حقیقی نه تصنعی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ضیائی، دشمنان را حیوانات وحشی خطاب کرد که قصدشان نابودی مومنین و شیعیان است و گفت: شیاطین همواره اطراف فرزند آدم می چرخند تا راه نفوذ را بیابند و به او ضربه وارد کنند؛ در حقیقت همه باید بدانند متقی بالفعل بودن نه ملی گرایی، راه نجات بخش است.

تمسک به ائمه اطهار(ع)؛ تنها راه صیانت امت اسلامی

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان این که غرب و استکبار چون گرگ های درنده اطراف بشریت را گرفته و همچون جوان چابک دارای شرارت زیادی در ضربه به امت های اسلامی هستند، تصریح کرد: امت اسلامی باید با تمسک به چهارده معصوم(ع) در راستای نورانیت، ولایت و صراط مستقیم گام بردارند والا درگیر غرب و تفکر استکباری می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین ضیائی، راه نجات را تمسک به چهارده معصوم(ع) به عنوان هادی امت دانست و فاصله از آنان را عامل گرفتار شدن در دام گرگ های مستکبر شرق و غرب عنوان کرد.

وی با بیان این که محبین اهل بیت(ع) و شیعیان نباید هیچ گاه از ولایت فاصله بگیرند، خاطر نشان کرد: اگر مومنان از مدیریت متمرکز فاصله بگیرند، نابود خواهند شد و برای این که از شر مستکبران در امان باشید، باید خود و آبرویتان را حفظ و صیانت کنید.

استاد حوزه علمیه خراسان، استفاده با بیان این که هر کس اعتقاد به مومن و شیعه بودن دارد، باید به دنبال راعی و هادی در راستای هدایت به مسیر مستقیم باشد، گفت: بدون شک عملکرد درست شیعیان در کره خاکی منجر به جذب بشریت به ولایت حق الهی می شود.  

امت اسلامی نسبت به مقاصد شوم مستکبران هوشیار باشند

حجت الاسلام و المسلمین ضیائی هدف دشمنان را استفاده ابزاری از بشریت عنوان کرد و یادآور شد:  آنان به صدام نیز رحم کردند که در این خصوص محبین اهل بیت(ع) باید بصیر باشند؛ همچنین کسانی که معتقد به مادیات خشک و خالی هستند و نگاه و بینش ظاهری دارند بینششان بی بنیه است.

نیاز امروز بشریت به رشد متعالی در گرو تقوای عملی است

حجت الاسلام و المسلمین ضیائی، تهذیب نفس هر شخصی را به سبب نقاط ضعف و قوت او متفاوت از دیگران برشمرد و از مومنان خواست تا با مدیریت بر خویشتن نسبت به رفع عیوب خود بکوشند.

وی افزود:  بشریت در همه شرایط محتاج به تربیت سالم و رشد متعالی هستند که بی اهمیتی به این تعالی راه برای شیاطین گشوده و انسان را از ایمان بالفعل و تقوای عملی خارج می کند که پس از آن کارهای او از انتساب به خویشتن خارج می شود.

وی افزود: شیطان نیز همچون بیماری پنجه گربه ای به صورت انسان ضربه وارد می کند که اگر در این راستا انسان خدا را فراموش کند حتی اگر از امت رسول الله(ص) باشد، به ذلت می رسد.

عده ای به بهانه مقدرات در رسالت خود سستی می کنند

حجت الاسلام و المسلمین ضیائی افرود: مقدرات در جایگاه خود بوده و ما هیچ گاه منکر آن نیستیم، اما متاسفانه عده ای به بهانه مقدرات سستی و کاهلی کرده و از انجام ماموریت و رسالت خود سرباز می زنند، ائمه اطهار(ع) از ما به عنوان شیعه انتظار عمل صالح را دارند که نباید مورد غفلت باشد.

منتظر حقیقی عمل صالح در عین نیت خیر دارد

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان این که عده ای به بهانه دعا و انتظار فرج کارهای صریح و روزانه خود را تعطیل می کنند، تصریح کرد: انتظار در مفهوم همت صادق مردم و تلاش صریح آنان در انجام امور بوده و بشریت باید عمل صالح در عین نیت خیر داشته باشند تا منتظر حقیقی لقب بگیرند.

رسالت نسل امروز انتظار برای استقرار عدل جهانی است

حجت الاسلام و المسلمین ضیائی رسالت نسل امروز را دعا برای سلامتی معصوم در راستای استقرار عدل جهانی و انتظار فرج دانست و گفت: خود سازی و تهذیب نفس نیازمند جهاد صغیر، اکبر و کبیر است که با پایبندی به آن انسان های صالح، مخلص و بازوی امام زمان(عج) که مجری فرامین الهی هستند تربیت می شوند و این صلاحیت را باید با معرفت، بینش و بصیرت کسب کرد.

انتهای پیام/خ

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha